اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تجارت مازندران:

صادرات غیرنفتی از مازندران به 97 میلیون دلار رسید

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: 97 میلیون دلار صادرات غیرنفتی در سه ماهه نخست امسال از گمرکات مازندران گزارش شده است.

صادرات غیرنفتی از مازندران به 97 میلیون دلار رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مرتضی هاشم‌پور در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات مازندران، اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال 97 میلیون دلار صادرات غیرنفتی از گمرکات استان گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه مشابه سال گذشته بیش از 60 میلیون دلار صادرات انجام شد، ادامه داد: صادرات امسال رشد 61 درصدی را نشان می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته در سه ماهه نخست به لحاظ وزنی 397 هزار تن صادرات داشتیم، متذکر شد: ‌امسال این میزان به 580 هزار تن افزایش یافته که رشد 46 درصدی را شاهد هستیم.

هاشم‌پور با اشاره به اینکه پیش‌بینی صادرات در سه ماهه امسال 63 میلیون دلار بوده، گفت: در سه ماهه امسال 154 درصد در صادرات رشد داشتیم و برنامه‌هایی که در سند راهبردی توسعه صادرات دیده شده بود محقق شده است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات مازندران نیز در این نشست ابراز داشت:‌ این بانک در مازندران تنها یک شعبه دارد، اما در تلاش هستیم تمام گستره استان را پوشش دهیم.

‌تورج محسن‌نیا متذکر شد:‌ در سال 88 تسهیلات ارائه شده از سوی این بانک 179 میلیارد ریال و در سال 89 هم 253 میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 490 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردیم، گفت: ارائه تسیهلات در سال گذشته نسبت به سال 89 با 80 درصد رشد مواجه بوده است.

محسن‌نیا خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار بیش از 50 درصد از تسهیلات صادراتی استان از تنها شعبه بانک توسعه صادرات مازندران پرداخت شده است.

این مسئول ادامه داد:‌ شش برابر منابعی که در استان داشتیم تسهیلات صادراتی پرداخت کردیم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات مازندران اذعان داشت:‌ میانگین مطالبات غیرجاری بانک‌های استان حدود 14 درصد و این رقم در بانک توسعه صادرات مازندران کمتر از یک درصد است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول