اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

3 ماهه نخست امسال صورت گرفت

رشد 60 درصدی صادرات فرآورده‌های لبنی مازندران

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از رشد 60 درصدی صادرات فرآورده‌های لبنی استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

رشد 60 درصدی صادرات فرآورده‌های لبنی مازندران

مهدی گلچوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری از رشد 60 درصدی صادرات فرآورده‌های لبنی استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

وی افزود: صادرات فرآورده‌های لبنی در سه ماهه اول سال گذشته 20 میلیون دلار بوده که علاوه بر تحقق این رقم در سه ماهه نخست سال 91 حدود 12 میلیون دلار یعنی 60 درصد افزایش نیز داشته و به رقم بیش از 32 میلیون دلار رسید.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: از لحاظ وزنی نیز صادرات فرآورده‌های لبنی در سه ماهه نخست سال 91 نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 57 درصد رشد داشته به طوری که از رقم 14 هزار تن به 22 هزار تن افزایش یافت.

این مسئول ظرفیت استان در تولید و صادرات فرآورده‌های لبنی را بسیار بالا عنوان و بیان داشت: کشورهای عراق، کویت و عربستان مهم‌ترین بازارهای هدف استان در این بخش هستند.

گلچوب با اشاره به راه‌اندازی واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ در کشور متذکر شد: نیاز کشور به واردات کالاهایی نظیر پنیر سفید برطرف شده و اکنون با تلاش تولیدکنندگان استان فرآورده‌های لبنی به یکی از مهم‌ترین محصولات صادراتی استان تبدیل شد.   

وی با اشاره به راه‌اندازی میز تخصصی صادرات لبنیات در استان و بررسی مسائل و مشکلات این بخش در این میز، تدوین برنامه راهبردی، آنالیز مسائل و مشکلات این صنعت و تلاش برای رفع آنها را از مهم‌ترین اهداف تشکیل این میز بیان داشت.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول