اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور فرهنگی و پیش‌گیری بهزیستی استان اصفهان خبر داد

آموزش مهارت‌های زندگی در مقاطع مختلف تحصیلی

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی و پیش‌گیری بهزیستی استان اصفهان گفت: 137 مربی برای آموزش مهارت‌های زندگی در مقطع پیش‌دبستانی تا دانشجویی دوره گذرانده‌اند که حدود 128 هزار نفر توسط این مربیان آموزش دیده‌اند.

آموزش مهارت‌های زندگی در مقاطع مختلف تحصیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مرضیه فرشاد در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد به ارائه عملکرد کوتاهی از سال گذشته از مهم‌ترین اقدامات این معاونت پرداخت و اظهار کرد: 137 مربی برای آموزش مهارت‌های زندگی در مقطع پیش‌دبستانی تا دانشجویی دوره گذرانده‌اند که حدود 128 هزار نفر توسط این مربیان آموزش دیده‌اند.

وی افزود: 18 آموزشگاه و پایگاه سلامت در بهزیستی داریم که بسیاری از فرایندها را در قالب دولتی و غیر دولتی منتقل می‌کند.

معاون امور فرهنگی و پیش‌گیری بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه 10 هزار نفر در کل از این آموزش‌ها بهره برده‌اند، تصریح کرد: سال گذشته 3 هزار و 500 نفر آموزش‌های پیش از ازدواج را در مراکز بهزیستی گذرانده‌اند.

وی به طرح ضربتی سنجش بینایی اشاره کرد و گفت: سال گذشته این طرح در آبان و آذر ماه انجام گرفت اما امسال با ظرفیتی بیشتر در 130 پایگاه و توسط 18 دستگاه بینایی‌سنجی 157 هزار کودک بینایی شدند.

فرشاد به وجود 15 دستگاه غربالگری شنوایی نوزادان اشاره کرد و افزود: سال گذشته 42 هزار نوزاد مورد تست غربالگری شنوایی شدند.

وی در ادامه به 12 مذکر ژنتیک استان اشاره کرد و گفت: بالغ بر 10 هزار نفر تاکنون در این مراکز مشاوره شدند.

معاون امور فرهنگی و پیش‌گیری بهزیستی استان اصفهان ارتقای توان ذهنی نوزادان را یکی دیگر از خدمات این معاونت برشمرد و گفت: 2 هزار و 787 مربی در سال 90 دوره گذرانده و 58 هزار نفر آموزش آگاه‌سازی پیش‌گیری از معلولیت را آموزش دیده‌اند.

وی با اشاره به نظارت 60 مرکز درمان سرپایی اعتیاد توسط بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: در سال گذشته 14 هزار نفر از این مراکز ترک اعتیاد خدمات دریافت کرده‌اند.

فرشاد هم‌چنین به پنج مرکز گذری ترک اعتیاد در استان اشاره کرد و گفت: در مراکز گذری معتادانی که قادر به ترک شیشه نیستند مواد اولیه خود را دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: 17 مرکز اقامتی میان‌مدت در سال گذشته در داشتیم که هشت مرکز به آن اضافه و تعداد مراکز به 25 مرکز میان‌مدت در هفته بهزیستی می‌رسد.

معاون امور فرهنگی و پیش‌گیری بهزیستی استان اصفهان به پیش‌گیری از اعتیاد 51 محله اصفهان اشاره کرد و گفت: 35 محل شهری و 16 مرکز روستایی داریم.

وی در ادامه به تعداد مراکز مشاوره خانواده زیر نظر بهزیستی در اصفهان اشاره و تصریح کرد: 70 مرکز مشاوره خانواده موجود می‌باشد.

فرشاد به مشاوره یک میلیون و 250 هزار نفر توسط مشاوره تلفنی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 123 درصد رشد خدمات و 23 درصد رشد مشاوره‌ای نسبت به سال 89 صورت گرفته است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول