اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی بوشهر:

تعرفه بالای برق اصناف عاملی برای تورم شده است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی بوشهر گفت: تعرفه بالای مصرف برق در بوشهر عامل مهمی برای تورم شده است و باید برای این مشکل تدبیر شود.

تعرفه بالای برق اصناف عاملی برای تورم شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مصطفی گراشی صبح امروز در جمع فعالان اقتصادی استان بوشهر اظهار کرد: اصناف و بازاریان کمترین تنش را برای دولت داشته‌اند ضمن اینکه در اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بهترین همکاری را داشتند.

وی با اشاره به اعتبار 34 هزار میلیون ریالی بخش اصناف بوشهر افزود: با توجه به وجود حدود 30 هزار صنف در بوشهر رقمی که برای هر واحد صنفی در نظر گرفته می‌شود 4 میلیون تومان است که نمی‌تواند رقم تاثیرگذاری برای رفع مشکلات اصناف باشد.

رئیس مجمع امور صنفی بوشهر بیان کرد: یکی از مصوبات دولت اختصاص اعتبار برای خرید ساختمان مجامع امور صنفی بوشهر بوده که هنوز عملیاتی نشده است.

گراشی با اشاره به مشکلات اصناف و میزان بالای تعرفه برق در بوشهر گفت: اصناف بوشهر 9 ماه از سال را از وسائل خنک کننده استفاده می‌کنند و مصرف برق زیادی دارند و همین امر موجب بروز مشکلات فراوان برای آنان شده است.

وی گفت: برخی مغازه‌های بوشهر با 15 تا 320 مترمربع مساحت به دلیل استفاده از وسائل خنک کننده ماهانه 700 هزار تومان هزینه برق می‌دهند و همین امر زمینه تورم را فراهم می‌کند.

گراشی گفت: برای اصلاح این سیستم اقتصادی باید توجه ویژه به اصناف و بازاریان بوشهری شود تا بتوانیم زیرساخت‌های لازم برای ادامه حیات آنان را فراهم کنیم.

رئیس مجمع امور صنفی بوشهر گفت: در قانون 71 نظام صنفی بر تجهیز اصناف به صندوق مکانیزه فروش تاکید شده و با استقرار این سیستم 50 درصد موضوع گران فروشی مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به محدود بودن بسته حمایتی دولت از صنوف اظهار داشت: یکی دیگر از معضلات ما انتقال صنوف آلاینده است که اجرای این طرح در پیچ و خم امور اداری مانده و نتوانستیم طرح را جلو ببریم.

گراشی بیان کرد: گرانی و گرانفروشی دو مقوله جدای از هم است و به دلیل اینکه زیرساخت‌های لازم در اصناف را به خوبی فراهم نکردیم ناخواسته به سمت تورم کشیده شده‌ایم.

رئیس مجمع امور صنفی بوشهر فعالیت موازی دستگاه‌های اجرایی با اصناف، وجود دستفروشان متعدد را از جمله مشکلات عمده اصناف ذکر کرد.

گراشی گفت: طرح خرید دستگاه‌های اجرایی از محصولات تولیدی استان بوشهر هنوز عملیاتی نشده که انتظار داریم مسئولان زمینه اجرایی شدن آن را فراهم کنند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول