اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد از نگاه غیراقتصادی به آب

آب را صادر می‌کنیم و بی‌آبی را وارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نگاه اقتصادی به آب در کشور وجود ندارد، گفت: به همین دلیل هندوانه با مصرف زیاد آب را صادر و گندم را که یک محصول کم‌مصرف آب است، وارد می‌کنیم.

آب را صادر می‌کنیم و بی‌آبی را وارد

مجید آقازاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: متاسفانه امروز در کشورمان به آب نگاه اقتصادی وجود ندارد به همین دلیل در امر صادرات و واردات به این مقوله توجه چندانی نمی‌شود، پس می‌طلبد یک تغییر اساسی در این حوزه شکل بگیرد.

وی ادامه داد: باید در بخش کشاورزی کالاهای استراتژیک کم‌مصرف در آب، تولید و صادر شود ولی متاسفانه می‌بینیم که این طور نیست بلکه به عنوان مثال میوه هندوانه را کاشته و صادر می‌کنند در برابر آن گندم به عنوان یک محصول کم‌مصرف در آب وارد می‌شود.

آقازاده اضافه کرد: نباید اجازه دهیم آب کشورمان از طریق تولید کالاهای پرمصرف به کشورهای دیگر صادر شود، پس می‌طلبد سرمایه‌گذاران و فعالان عرصه اقتصاد به این موضوع توجه اساسی داشته باشند و آب به عنوان کالای اقتصادی تولید و سپس مصرف شود.

وی بر لزوم مدیریت منابع آبی برای رفع بحران دریاچه ارومیه تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون مشکلات مضاعفی برای دریاچه ارومیه پیش آمده و شرایط نگران‌کننده‌ای برای مردم فراهم شده است، لذا باید از طریق کاهش مصرف آب در صنعت، کشاورزی،  شرب و ... برای نجات این دریاچه کمک کرد تا مدیریت خوبی بر محیط زیست اعمال شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری ارومیه بر صرفه‌‌جویی میلیاردی در هزینه‌ها طی سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل همکاری اقشار مختلف جامعه و اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها  مبلغی به میزان پنج میلیارد و 800 هزار میلیون تومان در هزینه‌ها صرفه‌جویی شد که این مسئله مرهون همکاری همه مردم است.

آقازاده کاهش مصرف آب به ازای هر نفر را حدود 25 لیتر عنوان کرد و گفت: قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها هر نفر در شبانه‌روز 192 لیتر آب مصرف می‌کرد ولی هم‌اکنون هر نفر در شبانه‌روز 167 لیتر مصرف می‌کند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول