اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور زیست محیطی شهرداری آبادان:

اداره آب و فاضلاب آبادان از ازدیاد نی‌زارها جلوگیری کند

خبرگزاری فارس: مشاور زیست محیطی شهرداری آبادان گفت: اداره آب و فاضلاب آبادان با ایجاد سیستم دفع فاضلاب در نقاطی از شهر، از ازدیاد نی‌زارها جلوگیری کند.

اداره آب و فاضلاب آبادان از ازدیاد نی‌زارها جلوگیری کند

مهرداد حلوایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: معضلات و مضرات پدیده ازدیاد نی در اکوسیستم طبیعت برهمگان آشکار است و شهرداری آبادان نیز راه‌های مختلفی را برای پیشگیری و از بین بردن این معضل اتخاذ کرده است.

وی افزود: شهرداری با انتخاب دو پیمانکار طرح نی‌زدایی را از مناطق دو و سه شهری آبادان شروع کرده است.

مشاور بهداشتی و زیست محیطی شهرداری آبادان در همین رابطه ادامه داد: شهر آبادان به دلیل وجود آب‌های سطحی و نبود سیستم دفع فاضلاب بهینه با رشد بی‌رویه نی‌هایی از جنس "لوی" و خانواده "فراگ میتیس" رو به رو است.

وی تصریح کرد:‌ خصوصیت این نی‌ها در ریشه‌های هیزم‌دار آنهاست که در زمان رشد هر ریشه، بندی جداگانه دارد و هر بند به یک نی جدید تبدیل شده و این خصوصیت باعث افزایش بیش از معمول نی‌های "لوی" می‌شود.

حلوایی با اشاره به اقدامات شهرداری در از بین بردن این نوع از نی‌ها در آبادان گفت: شهرداری آبادان سرزنی نی را در دستور کار خود قرار داده است که این کار در عمل تأثیر چندانی برای کاهش این‌گونه گیاهی ندارد زیرا ریشه‌های نی همچنان در آب باقی مانده و رشد می‌کنند.

وی افزود: عمل سرزنی نی‌ها به این دلیل از سوی شهرداری اعمال می‌شود که کانال‌های آبی که در بعضی از نقاط شهر وجود دارد و خروجی فاضلاب خانگی را در خود جای می‌دهند پابرجا بوده است و شهرداری در مبارزه با این معضل طبیعی انتخاب دیگری ندارد.

مشاور زیست محیطی شهرداری آبادان ادامه داد: کار خشک کردن کانال‌های دفع فاضلاب خانگی در حیطه قانونی شهرداری نبوده و عملاً خشک کردن این کانال‌ها برای هیچ ارگانی مقرون به صرفه نیست و اداره آب و فاضلاب شهرستان آبادان باید در رابطه با این معضل چاره‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات شهرداری آبادان در رابطه با نی‌زدایی گفت: استفاده از علف‌کش‌های اختصاصی و کاربردی برای از بین بردن این گونه گیاهی از راه‌های دیگری انتخابی شهرداری برای نی‌زدایی است.

حلوایی افزود: عمل خشک کردن آب‌های سطحی جاری در شهر آبادان با روش نخاله‌ریزی با هدف هم‌سطح کردن خیابان‌ها از دیگر اقدامات شهرداری آبادان در مبارزه با رشد نی‌های "لوی" است.

* تغییر فرهنگ شهروندان در مصرف بهینه آب راه‌ دیگر مبارزه با ازدیاد نی است

وی با اشاره به تغییر فرهنگ شهروندان آبادانی در مصرف بهینه آب گفت: خروجی فاضلاب در شهرستان آبادان نسبت به بعضی از شهرهای ایران بیشتر است که در عمل علاوه بر هدر دادن آب به این معضل طبیعی در شهرستان آبادان کمک مؤثری می‌کند.

این مسئول آبادانی افزود: شهروندان آبادانی باید با مصرف بهینه آب خروجی فاضلاب در شهر را کم کرده و با نگاهی اصولی به ازدیاد نی و خطرات آن در اکوسیستم طبیعت به شهرداری کمک کنند.

وی در پایان از اداره آب و فاضلاب آبادان خواست با ایجاد سیستم دفع فاضلاب نقاطی از شهر که با معضل پخش خروجی خانگی به محیط رو به رو هستند علاوه بر جلوگیری از ازدیاد نی‌زارها در آبادان راه انتقال بیماری‌ها را سد کند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول