اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

بخشی از مشکلات حوزه اشتغال مربوط به نارسایی سیستم آموزشی است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بخشی از مشکلات حوزه اشتغال مربوط به نارسایی‌های سیستم آموزشی است که در نتیجه آن بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به علت رشته تحصیلی خود، امکان ورود به بازار کار را پیدا نمی‌کنند.

بخشی از مشکلات حوزه اشتغال مربوط به نارسایی سیستم آموزشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی پیش‌ازظهر امروز در دیدار با مدیران صندوق مهر امام رضا(ع) در آذربایجان‌شرقی، محبت مردم به دولت را محصول نگاه مبتنی بر عدالت این دولت دانست و افزود: کارهای بزرگ دولت از جمله مسکن مهر، سهام عدالت، هدفمندی یارانه‌ها و صندوق مهر امام رضا(ع) به جهت تعهدی است که رئیس‌جمهور برای رفع محرومیت از توده‌های ضعیف جامعه داده است.

وی با بیان اینکه امروز فضای نشاط و امیدواری در نقاط مختلف استان حاکم است، اظهار کرد: صندوق مهر این فضا را مهیا کرده است تا مردم بتوانند شرایط زندگی خود را به سمت تعالی و پیشرفت تغییر دهند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به عزم جدی دولت برای حل مشکل اشتغال جوانان، گفت: بخشی از مشکلات حوزه اشتغال مربوط به نارسایی‌های سیستم آموزشی است که در نتیجه آن بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به علت رشته تحصیلی خود، امکان ورود به بازار کار را پیدا نمی‌کنند.

وی افزود: صندوق مهر امام رضا(ع) توانسته مرهمی بر این مشکل باشد و با ارائه تسهیلات، زمینه اشتغال این افراد را در محل زندگی خود فراهم کرده و راهی را باز کرده تا آنها استعدادهای خود را در زمینه‌های دیگری شکوفا کنند.

بیگی افزود: صندوق مهر امام رضا با حذف بروکراسی‌های دست و پاگیر موجود و متداول در سیستم‌های اداری جامعه موضع اشتغال به خصوص در میان اقشار پایین را مرتفع کرده است.

وی کاهش مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ و پایتخت را از دیگر دستاوردهای این صندوق دانست و گفت: این صندوق همچنین تاوان نارسایی بخش آموزشی را نیز جبران کرده است.

بیگی خواستار تسری شور و شوق موجود در صندوق مهر امام رضا(ع) به سایر مجموعه‌های مرتبط با اشتغال از جمله فنی و حرفه‌ای شد و گفت: این صندوق در حفظ و توسعه اشتغال و ابتکارات بومی نیز تاثیرگذار بوده و آن را در بطن جامعه یعنی خانواده‌ها نهادینه و پایدار کرده است.

این مقام ارشد آذربایجان‌شرقی صندوق مهر امام رضا(ع) را بخشی از پازل عدالت‌محوری دولت عنوان کرد و گفت: مسکن مهر، هدفمندی یارانه‌ها، سهام عدالت، مقاوم‌سازی مسکن روستایی و ... همگی در کنار صندوق مهر یک هدف دولت یعنی توجه به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه را دنبال می‌کنند.

بیگی با بیان اینکه صندوق مهر امام رضا(ع) علاوه بر اثرگذاری در حوزه اشتغال، مانع مهاجرت شده است، اظهار داشت: تاثیرات این صندوق بسیار فراتر از رقم‌‎هایی است که به عنوان تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده است.

وی با اشاره به شرط فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای دریافت تسهیلات صندوق مهر گفت: ارتباط این صندوق با مراکز فنی و حرفه‌ای علاوه بر اینکه انگیزه و شوق آموزش در این مراکز را افزایش داده، موجب اقدامات ابتکاری در حوزه‌های جدیدی از اشتغال شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مسیر صندوق مهر امام رضا(ع)، مسیر عدالت است، افزود: این صندوق از جمله نهادهایی است که فارغ از مسائل دست و پاگیر اداری توانسته در مسیر توانمندسازی گروه‌های ضعیف جامعه موثر باشد و فعالیت‌های این صندوق بخشی از پازل عدالت را در کشور تکمیل می‌کند.

وی کارکنان صندوق مهر امام رضا(ع) را جوانانی عدالت‌طلب و آرمان‌خواه توصیف کرد و افزود: نباید کار در این نهاد، مانند بسیاری از مشاغل اداری، عادی تلقی شود؛ بلکه کارکنان آن باید با اعتقاد راسخ و عشق و علاقه مضاعف در مسیر جلب اعتماد مردم قدم بردارند.

بیگی با بیان اینکه مردم بهترین بازرس و ارزیابی‌کننده عملکرد سازمان‌ها هستند، گفت: دولت با استفاده از ظرفیت ارتباط با مردم، بر دستگاه‌های زیرمجموعه خود اعمال نظارت می‌کند و بر این اساس ارزیابی ما از عملکرد صندوق مهر امام رضا(ع) مثبت است.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول