اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیینی باشکوه

یادواره شهدای عملیات رمضان در شبانکاره برگزار شد

خبرگزاری فارس: در آیینی باشکوه با حضور مردم و مسئولان، یادواره شهدای عملیات رمضان در شبانکاره برگزار شد.

یادواره شهدای عملیات رمضان در شبانکاره برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان یادواره شهدای عملیات رمضان، شهدای گمنام و شهدای شهر شبانکاره بعد از ظهر امروز با حضور مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان و بسیجیان شبانکاره برگزار شد.

امام جمعه برازجان در آئین این یادواره گفت: در سرزمین پاک ایران اسلامی هر خونی که به زمین ریخته می‌شود پشتوانه عظیم و معنوی برای پیشرفت و توسعه انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام حسن مصلح اظهار داشت: اگر ایستادگی رزمندگان در مقابل هجوم دشمنان نبود، موضوع یکتاپرستی در جامعه از میان می‌رفت.

وی افزود: شهادت پایان راه زندگی نیست، بلکه آغاز حیات است و شهیدان در قیامت با پیامبران و اولیای الهی محشور هستند.

مصلح خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل خدشه‌دار نشدن انقلاب اسلامی با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و توطئه‌های گسترده دشمنان نظام در طول سال‌های عمر با برکت انقلاب اسلامی تاثیر بسیار مهم خون شهداست که همواره سبب گرمای تنور انقلاب شده‌ است.

این مسئول یادآور شد: احیا و زنده نگه داشتن اهداف مردان بزرگی که در راستای از بین بردن ظالم و تحقق یافتن حق مظلوم قیام کرده و خونشان را فدای دستورات اسلام کرده‌اند، می‌تواند زمینه‌ساز ترویج معروفات و از بین بردن ضدارزش‌ها در جامعه باشد.

امام جمعه برازجان با تاکید بر ضرورت حفظ فرهنگ شهادت در جامعه عنوان کرد: زمانی که با هیچ شکلی نمی‌شود غافلان را بیدار کرد خون شهدا می‌تواند بیشترین نقش را داشته باشد و بهترین کار در این راستا برگزاری یادواره شهدا و صرف هزینه در این زمینه برای احیا و ترویج اهداف بلند مرتبه شهدا در جامعه با توجه به اهمیت بسیار ویژه‌ آن است.

وی دین‌ و دین‌داری را از اهداف مهم شهدا دانست و گفت: دین و دین‌داری از نظر شهدا در رأس همه کارها بود و معتقد بودند اگر روزی دین در خطر قرار گیرد باید برای حفظ آن، همه مال و جان را فدا کرد.

مصلح ادامه داد: بعد از 14 قرن، در انقلاب اسلامی ایران این شهدا بودند که برای حفظ دین و دستاوردهای آن، تا پای جان ایستادند و عملاً جان‌نثاری کردند و امام خود را در میدان کارزار، تحریم‌ها و در عرصه‌های گوناگون تنها نگذاشتند.

امام جمعه برازجان متذکر شد: گرامیداشت یاد شهدا می‌تواند کمک زیادی در شناختن آسیب‌های دین و آسیب‌زدایی از آن کند و درسی که ما از شهدا می‌آموزیم این است که ایشان در راستای حفظ دین قدم در این راه گذاشتند.

مصلح با بیان اینکه یادواره‌های شهدا بر 2 بعد استوار هستند اذعان داشت: یکی از ابعاد برگزاری یادواره‌های شهدا تکریم و تعلیم و گرامیداشت مقام شهدا و بعد دوم آموزه‌هایی است که باید از این یادواره‌ها آموخت.

امام جمعه برازجان با تاکید بر اینکه انتقال سیره شهدا به جامعه از مسائل مهمی است که در یادواره‌های شهدا باید مورد توجه قرار گیرد تصریج کرد: اگر ما فقط به بعد اول یادواره‌ها بپردازیم این یادواره پیام شهدا و جانبازی این عزیزان به جامعه را انتقال نمی‌دهد و نتوانسته‌ایم آنگونه که شایسته است از فضای یادواره شهدا بهره‌برداری فرهنگی کنیم.

حجت‌الاسلام عبدالرسول حمادی امام جمعه شبانکاره و مسئول ستاد این یادواره نیز گفت: وظیفه‌ای که ما در قبال خون شهدا بر عهده داریم این است که خود را موظف بدانیم و در صحنه حاضر باشیم و با پیروی از ولایت، زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) باشیم.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول