اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی:

بسته تشویقی سرمایه‌گذاری در مناطق محروم جوابگو نیست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: بسته حمایتی تشویقی سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه‌یافته تاکنون جوابگو نبوده است.

بسته تشویقی سرمایه‌گذاری در مناطق محروم جوابگو نیست

علیرضا جمیع امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار کرد: شهرستان نهبندان یکی از قطب‌های معدنی استان بوده که دارای ظرفیت معدنی زیادی است و باید برای توسعه سرمایه‌گذاری در این منطقه تلاش شود.

وی افزود: 14 معدن منیزیت نیز در این شهرستان وجود دارد که مقام دوم معادن این شهرستان را در اختیار دارد و میزان ذخیره این تعداد معدن 2 میلیون و 750 هزار تن، میزان ذخیره قطعی مکشوفه آنها 312 هزار تن بوده و تاکنون 10 مورد پروانه اکتشاف برای این تعداد معدن صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه 65 درصد معادن شهرستان نهبندان از نوع معادن سنگ‌های تزئینی هستند، افزود: وجود چهار معدن کرومیت سبب شده تا این نوع معادن در رتبه سوم معادن نهبندان قرار گیرد و میزان ذخیره آنها معادل 381 هزار و 400 تن است.

جمیع از فعال بودن معدن سنگ آهن نهبندان که در سال 84 کشف شده است با ذخیره پیش‌بینی شده 30 میلیونی در اکتشافات اولیه خبر داد و گفت: تاکنون 25 هزار تن سنگ آهن از این معدن برداشت شده است که همچنان عملیات اکتشاف آن ادامه دارد.

وی از کشف یک معدن آهن توسط این مجموعه با هزینه اکتشاف یک ‌میلیارد تومان در نهبندان خبر داد و افزود: ظرفیت این معدن در اکتشافات اولیه 10 میلیون تن پیش‌بینی شده است که تاکنون بر اساس بررسی‌های انجام شده 4 میلیون تن آن زیر 60 درصد و یک ‌میلیون تن آن بالای 60 درصد عیار آهن دارد.

وی خواستار اختصاص 10 درصد اعتبارات عمرانی هر شهرستان با عنوان تسهیلات یا کمک‌های فنی و اعتباری به بانک‌های عامل شد تا مشکل کمبود نقدینگی و کارمزدهای بالای تسهیلات رفع شود.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول