اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

کاهش 40 درصدی صنایع آلاینده در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از کاهش 40 درصدی صنایع آلاینده استان اردبیل در یک سال اخیر خبر داد.

کاهش 40 درصدی صنایع آلاینده در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی عصر امروز در جلسه مدیریت پسماند شهرستان کوثر اظهار داشت: از این لحاظ استان اردبیل جزو استان‌های ممتاز کشور در کاهش صنایع آلاینده است و با نظارت‌های بیشتر و قوی می‌توانیم در این زمینه موفق‌تر نیز عمل کنیم.

وی به افزایش سطح مناطق تحت مدیریت محیط زیست به 140 هزار هکتار در سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: حفاظت محیط زیست استان در یک سال گذشته اقدام به توسعه مناطق تحت مدیریت کرده تا بتواند با تقویت بعد نظارتی از این مناطق صیانت و حفاظت کند.

حمیدی اهمیت موضوع آموزش را یادآور شد و خاطرنشان کرد: آموزش 12 هزار نفر به ویژه در گروه دانش‌آموزی و دانشجویی و آشناسازی عموم مردم و بهره‌برداران با اهمیت مبانی زیر محیطی از فعالیت‌های انجام شده در این حوزه بوده است.

این مسئول مدیریت پسماند این استان را در گرو ساماندهی و آمادگی مسئولان دستگاه‌های ذیربط برشمرد و ادامه داد: در شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفر طرح بازیافت پسماند زباله انجام می‌شود که در این طرح انواع زباله‌ها و پسماندهای عادی، بهداشتی، کشاورزی و صنعتی و همچنین پسماندهای ویژه به جای دفن بازیافت می‌شوند تا از آلودگی محیط زیست جلوگیری شود.

وی از تدوین قانون مدیریت پسماند به عنوان یک تکلیف قانونی در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت خبر داد و اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان برنامه پنجم توسعه جشن پایان دفن غیربهداشتی زباله را برگزار کنیم تا در یک فرآیند اصولی و بهداشتی زباله‌های شهری دفع شود.

به گزارش فارس، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ضرورت حفظ حریم به ویژه رعایت آن از سوی واحدهای آلاینده محیط زیست را خاطرنشان کرد و گفت: همه شهرداران موظف شده‌اند مجموعه‌ها و تأسیسات دفع بهداشتی زباله را به مناطق دور انتقال داده و از لحاظ آلودگی مشکلی را متوجه شهروندان نکنند.

حمیدی متوسط تولید روزانه زباله در شهرها را 750 تن و روستاها را نیمی از این میزان اعلام کرد و افزود: در تمام شهرها و مناطق روستایی شهرداران و دهیاران موظف هستند مکان مناسب و بهداشتی برای دفن زباله فراهم آورند.

فرماندار کوثر در این جلسه با یادآوری این‌که روزانه 16 تن زباله و نخاله ساختمانی در شهر گیوی تولید و جمع‌آوری می‌شود، تصریح کرد: اگر طرح تفکیک زباله از مبدأ اجرا شود بسیاری از نارسایی‌ها و مشکلات در این حوزه برطرف می‌شود.

سعدالله رئیس‌ساداتی همچنین از اجرای طرح جدید جمع‌آوری زباله در گیوی خبر داد و خاطرنشان کرد: استفاده از ظروف پلاستیکی در سطح ادارات این شهرستان ممنوع شده که این خود عامل پیشگیری مناسب است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول