اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل نفت و گاز پارس خبر داد

آغاز استخراج نفت از لایه پارس جنوبی از هفته آینده

خبرگزاری فارس: مدیرعامل نفت و گاز پارس گفت: از ابتدای هفته آینده، استخراج نفت از لایه پارس جنوبی آغاز خواهد شد.

آغاز استخراج نفت از لایه پارس جنوبی از هفته آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی نفت و گاز پارس، موسی سوری اظهار داشت: توسعه و رشد پارس جنوبی با تلاش همه کارکنان و مدیران صنعت نفت در حال انجام است و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به استقرار دو دستگاه حفاری دریایی از آغاز همزمان حفاری در لایه نفتی پارس جنوبی خبر داد و خاطر نشان کرد: به زودی چاه‌های در حال حفاری در لایه نفتی پارس جنوبی به نفت می‌رسد.

سوری با اشاره به وضعیت طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی افزود: در حال حاضر به طور همزمان فعالیت دو دستگاه دکل حفاری دریایی در لایه نفتی پارس جنوبی آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اذعان داشت: یکی از این دکل‌ها در منطقه مشترک و دیگری در لایه نفتی غیر مشترک حفاری را آغاز کرده و تاکنون حفاری در این میدان نفتی از مرز یک‌هزار و 500 متر عبور کرده است.

سوری بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا چند روز آینده چاه‌های در حال حفاری در لایه نفتی پارس جنوبی به نفت برسد.

وی تصریح کرد: استخراج نفت از لایه پارس جنوبی که از هفته آینده آغاز می‌شود از بخش مشترک است.

سوری گفت: همزمان با انجام عملیات حفاری، طراحی، ساخت و نصب سازه‌های دریایی این لایه مشترک نفتی توسط پیمانکاران داخلی آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، لایه نفتی پارس جنوبی با ذخیره‌ای بالغ بر 1.6 میلیارد بشکه نفت درجا، بین دو کشور ایران و قطر، مشترک است، این میدان در سال 1367 کشف و اولین چاه اکتشافی آن در سال 1377 حفاری شده است.

با وجود مشترک بودن لایه نفتی پارس جنوبی با میدان الشاهین قطر و بهره‌برداری بیش از 450 هزار بشکه‌ای نفت در روز توسط طرف قطری، اما برداشت روزانه 35 هزار بشکه‌ای ایران در فاز اول این طرح تاکنون محقق نشده است.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول