اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شبکه دامپزشکی نرماشیر

هورمون‌های گوشت مرغ موجب بلوغ زودرس می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون شبکه دامپزشکی نرماشیر گفت: گوشت مرغ دارای هورمون‌های زیادی است که موجب بلوغ زودرس و یا مشکلات هورمونی دوران بلوغ در کودکان می‌شود.

هورمون‌های گوشت مرغ موجب بلوغ زودرس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نرماشیر، عبدالرضا صادقی بعد از ظهر امروز در جلسه توجیهی آموزشی با دامداران این شهرستان، اظهار داشت: مقاومت به آنتی‌بیوتیک‌ها یک تهدید جدی برای جامعه بشری است.

وی تصریح کرد: مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها در دام و عدم رعایت دوره منع مصرف گوشت، شیر و سایر فرآورده‌های دامی سبب می‌شود تا پس از مصرف فرآورده‌های دامی این داروها وارد بدن انسان شده و زمینه مقاومت دارویی را ایجاد کند.

صادقی افزود: مصرف آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند پنی‌سیلین در دام منع مصرف گوشت و شیر دام را به ترتیب به مدت 10 و دو روز ایجاد می‌کند، اما دامداران به این نکته توجه نکرده و با عرضه گوشت و فرآورده‌های دامی به بازار موجب می‌شوند تا بدن انسان‌ها به این نوع داروها مقاوم شود.

وی خاطرنشان کرد: مصرف هرگونه دارو در دام  باید زیر نظر دامپزشک باشد و دامداران و مصرف کنندگان گوشت و فرآورده‌های لبنی باید به توصیه‌های پزشکان در مورد عدم مصرف شیر و گوشت دام در دوران درمان و پس از آن توجه کنند.

صادقی بیان داشت: دامداران باید با رعایت دوره منع مصرف گوشت، شیر و دیگر فرآورده‌های دامی محصولی عاری از هرگونه آنتی‌بیوتیک، داروهای ضد انگلی و ... را روانه بازار کنند.

معاون شبکه دامپزشکی نرماشیر به خطرات مصرف مداوم گوشت مرغ نیز اشاره کرد و افزود: گوشت مرغ دارای هورمون‌های زیادی است و زمانی که به بدن مرتب آنتی‌بیوتیک و هورمون وارد شود به مرور زمان بدن نسبت به آنتی بیوتیک مصونیت و مقاومت پیدا می‌کند.

صادقی ابراز داشت: همچنین هورمون‌های موجود در گوشت مرغ تعادل سیستم هورمونی بدن را به هم می‌زند و ممکن است، موجب بلوغ زودرس و یا مشکلات هورمونی در دوران بلوغ کودکان شود.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول