اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

سهم کشتیرانی ایران در دریای خزر تا 50 درصد افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش سهم کشتیرانی دریای خزر از سوی ایران تا 50 درصد خبر داد.

سهم کشتیرانی ایران در دریای خزر تا 50 درصد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، عطا‌الله صدر بعدازظهر امروز در حاشیه برگزاری افتتاح پرو‍‍ژه‌های عمرانی بندر امیرآباد در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: دو بندر انزلی و امیرآباد در شمال کشور و دو بندر امام خمینی(ره) و شهید رجایی در جنوب کشور، بنادر کانونی کشور هستند و نقش سازنده‌ای در اقتصاد دریایی دارند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری 450 میلیاردی در دو بخش خصوصی و دولتی در بندر امیرآباد، تصریح کرد: بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد سالانه معادل 4.5 میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری دارد که این حجم، با افتتاح فاز دوم به 10 میلیون تن می‌رسد.

صدر با بیان اینکه بنادر شمال کشور ظرفیت سالانه 20 تن تخلیه و بارگیری را دارند، خاطرنشان کرد: ظرفیت تخلیه و بارگیری در کل کشور 172 میلیون تن است که تا پایان برنامه پنجم به 210 تن افزایش می‌یابد همچنین در این مدت ظرفیت بنادر شمال هم به دو برابر افزایش پیدا می‌کند که معادل ظرفیت ترانزیتی کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از سهم حدود 20 تا 25 درصدی ایران از سهم کشتیرانی دریای خزر گفت و اینکه سعی داریم تا پایان برنامه پنجم این میزان را به 50 درصد افزایش دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره توریسم دریایی اظهار داشت: مطالعه‌ای را چهار سال پیش برای مسافرت‌های دریایی انجام دادیم اما به موفقیت‌های خوبی نرسیدیم، مدیرت مسافرت دریایی باید از نظر نرم افزاری ساماندهی شود و از طرفی باید زیرساخت‌های لازم را انجام می‌دادیم.

وی با بیان اینکه اکنون از ظرفیت‌های موجود برای سفرهای دریایی آن‌طور که باید استفاده نمی‌شود، بیان داشت: گسترش جاذبه سفرهای دریایی باید ایجاد شود. در فریدونکنار و امیرآباد وجود شناور مسافربری می‌تواند به‌وی‍‍ژه در فصل تابستان موفقیت‌های خوبی داشته باشد و سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات خوبی را برای سرمایه‌گذاری در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد.

به گزارش فارس، تا ساعتی دیگر علی نیکزاد در بندر و منطقه وی‍‍ژه اقتصادی حضور می‌یابد و پروژه‌های بزرگراه ساحلی بندر، دیوار حفاظتی(دایک) ضلع غربی، آماده‌سازی اراضی شرقی و قسمتی از اراضی غربی، سیلوی غلات 25 هزار تنی و ساختمان محیط‌بانی بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به‌طور رسمی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول