اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی هرمزگان خبر داد

آسان‌سازی روند واگذاری مجوز‌ مراکز ترک اعتیاد/ کمک 1.5 میلیاردی هرمزگانی‌ها به بهزیستی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی هرمزگان از آسان‌سازی روند واگذاری مجوزهای مربوط به راه‌اندازی مراکز موقت ترک اعتیاد در این استان و کمک 1.5 میلیاردی هرمزگانی‌ها به بهزیستی در سال 90 خبر داد.

آسان‌سازی روند واگذاری مجوز‌ مراکز ترک اعتیاد/ کمک 1.5 میلیاردی هرمزگانی‌ها به بهزیستی

جاسم محمدی‌فارسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره برنامه‌های برگزار شده در هفته بهزیستی با بیان اینکه حوزه اعتیاد همواره یکی از حوزه‌های مهم برای دستگاه‌های اجتماعی به شمار می‌رود، اظهار داشت: علاوه بر بهزیستی بیش از 10 دستگاه و نهاد دیگر نیز در مبحث مقابله با اعتیاد و کاهش تبعات آن در افراد و جامعه دست‌اندرکار هستند.

به گفته وی، این در حالی است که بیش از 70 درصد از امور بخش اعتیاد در استان هرمزگان توسط بهزیستی صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه در مبحث ساماندهی معتادان در استان هرمزگان کارهای خوبی انجام گرفته است، افزود: یکی از مشکلات عمده در این حوزه، روند و نحوه واگذاری مجوزهای لازم برای فعالیت مراکز اقامتی موقت ترک اعتیاد است که بهزیستی با آسان‌سازی این روند طی سال جاری قصد دارد متقاضیان به راه‌اندازی این مراکز را تشویق کند.

محمدی‌فارسانی گفت: با هدف تاثیرگذاری و انجام هر چه بهتر امور ترک، معتادان باز توان شده در اولویت نخست دریافت مجوزهای چنین مراکزی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: این امر می‌تواند علاوه بر حس هم‌دردی در بین مراجعان و دست‌اندرکاران هر مرکز، فواید متعدد دیگری نیز داشته باشد.

به گفته محمدی‌فارسانی، از طرف سازمان بهزیستی در کشور، برنامه‌ای در دست اجراست که طی آن تعداد 5 هزار نفر از معتادان بازتوان شده نیز در اولویت واگذاری مسکن دولتی و ارزان قیمت قرار می‌گیرند.

وی گفت: تاکنون سهمیه استان در این راستا مشخص نشده است.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیگر فعالیت‌های این سازمان در استان، افزود: این سازمان در راستای پیش‌گیری و وقوع معلولیت‌ها نیز گام‌های خوبی برداشته است هر چند که متولی این امر نیز تنها بهزیستی نیست.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه بهزیستی همواره به امور فرهنگی مددجویان خود توجهی خاص دارد، افزود: مقرر شده است در صورت موافقت مرکز، جشنواره فرهنگی ورزشی معلولان و مددجویان استان‌های جنوبی طی فصل زمستان در بندرعباس برگزار شود.

محمد‌ی‌فارسانی از برگزاری جشنواره‌های ملی طرح آفتاب و ملی قرآنی نیز به میزبانی بهزیستی هرمزگان طی ماه‌های آینده خبر داد.

وی اظهار داشت: تیم‌ها و باشگاه‌های ورزشی معلولان تحت حمایت سازمان بهزیستی استان، در سال‌های اخیر حضور و درخشش خوبی در مسابقات کشوری داشته‌اند.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه این سازمان بیش از 57 هزار مددجو را در استان زیر پوشش دارد، اظهار داشت: واحد جلب مشارکت‌های مردمی به چند صورت آماده دریافت کمک‌های مردمی در قالب کمک‌های نقدی،‌ غیر نقدی و خدماتی است.

به گفته وی، مجموع کمک‌های مردمی به بهزیستی و مجموعه‌ها و واحدهای وابسته طی سال 90 به یک و نیم میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول