اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کاهش 50 درصدی صورت گرفت

موفقیت بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در جلوگیری از پدیده طلاق

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از آسیب‌های اجتماعی طلاق و جدایی زوجین بوده که طرح کاهش طلاق در بهزیستی 50 درصد را وادار به سازش کرده است.

موفقیت بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در جلوگیری از پدیده طلاق

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، محمدرضا کشاورز عصر سه‌شنبه در همایش مددجویان بهزیستی این شهرستان اظهار کرد: دین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین‌ها در پی سعادت انسان به بهترین وجه بوده و انسان به عنوان اشرف مخلوقات دارای کرامت و ارزش والایی است.

وی اظهار کرد: پیامبر اکرم فرموده "اگر کسی استغاثه مسلمانی را بشنود و به یاری او نشتابد باید در مسلمان بودن او شک کرد" و شهید والامقام مطهری نیز روحیه خدمت به جامعه را در ابعاد فطری بررسی می‌کند.

کشاورز افزود: از شیرخوار تا سالمند در بهزیستی از کرامت و اهمیت خاصی برخوردار هستند و برنامه‌های متعددی برای آنها در نظر گرفته شده است.

این مسئول عنوان کرد: در ابعاد و رویکرد فرهنگی، سازمان بهزیستی به رویکرد فرهنگی توجه خاص دارد و طرح آفتاب نیز از رویکردی فرهنگی برخوردار است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ساختار بهزیستی متشکل از پنج معاونت اجتماعی، خدماتی، رفاهی، پیشگیری و مشارکت‌های مردمی بوده و معتقدیم هرچه هزینه در بعد پیشگیری انجام گیرد، سرمایه‌گذاری است.

وی عنوان کرد: در حوزه پیشگیری تلاش بر این است که معلولیت در جامعه نباشد و مراکز ژنتیک و کانون‌های درمان معتادین برای این کار متمرکز هستند.

کشاورز بیان کرد: در حوزه توان‌بخشی زمانی که معلولیت اتفاق افتاد، تیم‌های توان‌بخشی وارد شده تا از پیشرفت معلولیت در کنار خدمات پزشکی و درمان جلوگیری کنند.

وی گفت: از اقدامات قابل تحسین سازمان بهزیستی تصویب قانون جامع حمایت از معلولین در بحث اشتغال و مسکن و ازدواج است.

معاون اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: فلسفه معاونت امور اجتماعی بحث تحکیم خانواده جهت حفظ شأن و کرامت خانواده و حمایت همه‌جانبه از مددجویان است و اصل مشارکت در حوزه مددکاری اجتماعی نیز رازداری است.

وی یادآور شد: یکی دیگر از کارهای این سازمان توانمندسازی مددجویان برای بهره‌گیری از توانمندی‌های آنها بوده که زمینه استقلال اقتصادی و اجتماعی را فراهم کند.

کشاورز تصریح کرد: از آسیب‌های اجتماعی طلاق و جدایی زوجین بوده که طرح کاهش طلاق در بهزیستی 50 درصد را وادار به سازش کرده است.

وی گفت: در برخی از شهرها از جمله شهر مادوان یاسوج نرخ مهاجرپذیر بودن بالا بوده و به همین منظور در این شهر پایگاه خدمات اجتماعی دایر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث مشارکت‌های مردمی نیز آحاد مردم و خیرین و نیکوکاران نیاز نیازمندان را در حد توان برآورده کرده‌اند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول