اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بهزیستی گلستان:

مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولان فراموش نشود

خبرگزاری فارس: مدیر کل بهزیستی استان گلستان گفت: مناسب‌سازی محیط شهری برای خدمات‌رسانی و استفاده معلولان نباید فراموش شود.

مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولان فراموش نشود

حسین ایروانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار داشت: بالغ بر چهار درصد افراد جامعه معلول هستند و نیازمند برخورداری از خدمات درون شهری هستند و انتظار است با عنایت به اینکه بخشی از افراد جامعه را نیز افراد مسن و بیماران تشکیل می‌دهند فضای شهرها، ادارات و نهادهای دولتی و مراکز غیردولتی و اماکن عمومی مثل پارک‌ها، خیابان‌های شهری، ایستگاه های اتوبوس، بانک‌ها، اماکن فرهنگی ورزشی طوری ساخته شود که برای این قشر از جامعه که بیشتر آنها از جامعه هدف بهزیستی هستند مشکلی پیش نیاید.

وی خاطر نشان کرد: نشست‌های متعددی توسط مسئولان و کارشناسان بهزیستی در شهرهای مختلف با حضور فرمانداران و مسئولان دستگاه‌های دولتی برگزار شده و موضوع مناسب‌سازی مبلمان و محیط شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفته، ولی پیگیری مصوبات این جلسات به خوبی صورت نگرفته تا بسیاری از معلولان ما در انجام کارهای روزمره خود با مشکل روبه‌رو شوند و نیازمند کمک گرفتن از سایر افراد خانواده و دوستان باشند.

مدیر کل بهزیستی استان گلستان اضافه کرد: این وابستگی افراد به دیگران که در نتیجه سهل‌انگاری بعضی از مسئولان نسبت به وظایف محوله رخ می‌دهد روحیه اعتماد به نفس را در افراد معلول کاهش و یک نوع وابستگی همیشگی به دیگران را در وجود آنها بارور می‌کند.

ایروانی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در بعضی از ادارات در خصوص مناسب‌سازی محیط آن اداره متناسب با شرایط معلولان و سالمندان و افراد بیمار بیان داشت: پاره‌ای از اقدامات انجام گرفته خوب و منطقی است و بر اساس استاندارهای رسمی و نظر کارشناسان ما صورت گرفته، ولی بعضی از فعالیت‌های انجام گرفته شده نوعی رفع تکلیف بوده و با وجود هزینه‌های انجام شده اتفاقی که افتاده به هیچ وجه وفق مراد معلولان نبوده و نه تنها باعث راحتی کار آنان نشده بعضا مشکلات و معضلاتی را به همراه داشته است.

وی تاکید کرد: مسئولان ادارات دولتی و غیردولتی که قصد مناسب‌سازی دارند با کارشناسان اداره بهزیستی هماهنگی کنند و با دریافت نقشه‌های کارشناسی شده و استاندارد اقدام به ساخت و ساز کنند تا هم سرمایه بیت‌المال هدر نرود هم آن چیزی که ساخته می‌شود باعث رفاه حال بیشتر معلولان و سالمندان شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول