اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد

ساخت 1300 واحد مسکونی معلولان در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی سهمیه اختصاصی احداث مسکن معلولان این استان در سال جاری را یک‌هزار و 300 واحد دانست.

ساخت 1300 واحد مسکونی معلولان در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسن اکبری‌مطلق پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی اظهار کرد: سازمان بهزیستی خراسان جنوبی طی سال گذشته 300 خبر از فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را در سایت سازمان درج کرده که از این تعداد 100 خبر توسط سایت سازمان بهزیستی کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی ضمن تقدیر از همکاری و تعامل خبرنگاران خراسان ‌جنوبی با این سازمان طی سال گذشته تصریح کرد: پارسال 700 خبر از این سازمان در روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌های محلی این استان درج شده است.

این مسئول از برگزاری جشنواره خیران بهزیستی استان خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف تجلیل از خیران و اشاعه فرهنگ کمک به جامعه محروم و معلول جامعه انجام شد.

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی افتتاح مراکز غیر‌دولتی زیر‌پوشش این سازمان و واحدهای مسکونی معلولان در شهرستان‌های مختلف استان را از برنامه‌های هفته بهزیستی استان عنوان کرد و گفت: برگزاری همایش توانمندسازی معتادان بهبودیافته به صورت پایلوت در کشور و برگزاری همایش آفتاب از دیگر برنامه‌های هفته بهزیستی در استان محسوب می‌شود.

اکبری‌مطلق ادامه داد: طرح آفتاب به معنای طرح آموزشی، فرهنگی و توانمندسازی اجتماع بوده که توسط مدیریت سازمان بهزیستی کشور طراحی و تدوین شده است.

وی با اشاره به بحث مسکن معلولان در خراسان جنوبی گفت: نهضت مسکن معلولان که از چند سال گذشته آغاز شده امسال به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان سال جاری ادامه دارد تا دیگر هیچ معلولی در استان مشکل مسکن نداشته باشد.

*هزینه 41 میلیارد تومانی برای ساخت مسکن معلولان

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جهاد اقتصادی شعار سازمان بهزیستی جهاد توانمندسازی بوده است، اظهار کرد: طی سال گذشته کار ساخت یک‌هزار و 730 واحد مسکونی در استان با اعتبار 41 میلیارد و 520 میلیون تومان برای جامعه هدف در دستور کار قرار گرفت.

اکبری‌مطلق اضافه کرد: از این میزان اعتبار برای ساخت واحدهای مسکونی معلولان مبلغ 20 میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی تأمین شده است.

وی تصریح کرد: سهم آورده هر متقاضی در مرکز استان یک‌میلیون و 200 هزار تومان و سهم آورده متقاضیان سایر شهرستان‌های استان 800 هزار تومان بوده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی، ساخت مسکن روستایی را یکی از سیاست‌های اصلی این سازمان در سال جاری دانست و ادامه داد: سهمیه اختصاصی ساخت مسکن این سازمان در سال جاری یک‌هزار و 300 واحد است که از این تعداد 500 واحد در مناطق روستایی و 800 واحد دیگر در مناطق شهری احداث می‌شود.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول