اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تامین اجتماعی فردوس:

560 میلیون تومان مستمری ماهانه به بیمه‌شدگان پرداخت می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس تامین اجتماعی فردوس از پرداخت ماهانه 560 میلیون تومان مستمری به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی این شهرستان خبر داد.

560 میلیون تومان مستمری ماهانه به بیمه‌شدگان پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، فعالیت بیمه‌های اجتماعی در ایران با تشکیل صندوق احتیاط کارگران شبکه راه‌آهن کشور در سال 1310 پایه‌ریزی شد.

گسترش حمایت‌های بیمه‌ای منجر به تصویب لایحه صندوق بیمه‌شدگان و همچنین تصویب لایحه بیمه‌های اجتماعی کارگران در سال 1322 و آغاز به کار سازمان بیمه‌های اجتماعی کارگران شد.

امروزه سازمان تامین اجتماعی با گسترده‌ترین حجم تعهدات، خدمات حمایتی و بیشترین سطح ارتباطات با بدنه جمعیتی کشور، بزرگ‌ترین نهاد در عرصه بیمه‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

یکی از بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: ماده 130 قانون تامین اجتماعی بسیار بهتر و مناسب‌تر از قانون 80 بود و با جایگزینی قانون 80 به جای قانون 130 امکان استفاده مردم از حمایت‌های تامین اجتماعی کمتر شد.

رضا عبدی که مسئول یک کارگاه صنعتی در شهرستان فردوس است، گفت: با اعمال ماده 80 به‌کارگیری نیرو در کارگاه‌ها با مشکلاتی مواجه شده که از جمله آن محدودیت به‌کارگیری نیرو است.

وی افزود: در قانون قبلی همه کارگران کارگاه‌ها مشمول قانون 130 بودند ولی در ماده 80 ابتدا کارگاه‌ها ظرفیت‌بندی و سهمیه نیرو مشخص می‌شود.

عبدی خواستار روان‌سازی ماده 80 قانون تامین اجتماعی برای استفاده بیشتر کارفرمایان شد.

* سالانه حق بیمه کارگران ساختمانی بیشتر و کمک دولت کمتر می‌شود

یکی از کارگران ساختمانی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: حق بیمه کارگران ساختمانی براساس حداقل دستمزد، هر ساله افزایش و در مقابل کمک دولت هر سال کاهش می‌یابد.

حمید محب‌راد افزود: در سال 89 دولت 75 درصد، در سال 90، 50 درصد و در سال 91 نیز 25 درصد حق بیمه کارگران ساختمانی را پرداخت کرده است که با این روند در سال آینده هیچ کمک دولتی برای حق بیمه کارگران ساختمانی پرداخت نمی‌شود.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که حق بیمه کارگران هر ساله براساس حداقل دستمزد افزایش پیدا می‌کند کمک دولت نیز باید افزایش پیدا کند نه اینکه هر ساله 25 درصد از کمک‌های دولتی کم ‌شود.

*مردم بشرویه خواستار استقلال شعبه تامین اجتماعی این شهرستان هستند

یکی از اهالی شهرستان بشرویه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مردم شهرستان بشرویه خواستار استقلال هرچه سریع‌تر شعبه تامین اجتماعی این شهرستان هستند.

علی فیاضی گفت: در حال حاضر شعبه تامین اجتماعی به صورت اقماری، اداره می‌شود و اگرچه بیشتر خدمات در این شعبه انجام می‌شود و دیگر نیازی به رفت و آمد به شهرستان فردوس نیست ولی بهتر است شعبه تامین اجتماعی بشرویه هر چه سریع‌تر مستقل شود.

وی افزود: تعداد زیادی از مردم بشرویه زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و بنابراین باید از خدمات این سازمان به بهترین نحو ممکن برخوردار شوند.

*دولت 30 درصد حق بیمه را پرداخت کند

یکی دیگر از مردم شهرستان فردوس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: خشکسالی‌های متوالی بر وضعیت اقتصادی مردم منطقه تاثیر گذاشته است.

زهرا سالاری که برای تعویض دفترچه خود به تامین اجتماعی شهرستان فردوس مراجعه کرده بود، گفت: خدمات تامین اجتماعی بسیار مناسب و مطلوب است ولی دولت باید به مردم مناطق محروم کمک بیشتری کند.

وی افزود: پرداخت حق بیمه 30 درصدی از سوی دولت اقدامی مناسب برای حمایت از بیمه‌شدگان تامین اجتماعی است چرا که مردم شهرستان فردوس به سبب تحمل 14 سال خشکسالی از درآمد نامطلوب و وضعیت اقتصادی نامناسبی برخوردار هستند.

*50 درصد مردم فردوس و بشرویه زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

رئیس تامین اجتماعی شهرستان فردوس نیز در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت: مهم‌ترین هدف تامین اجتماعی ارائه خدمات کوتاه مدت و بلندمدت به بیمه‌شدگان است.

علی‌اصغر جاهد سراوانی افزود: برقراری مستمری، بازنشستگی و از کارافتادگی از جمله خدمات بلندمدت و پرداخت بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام زایمان، استراحت پزشکی، پرداخت هزینه درمان و عینک، کمک هزینه ازدواج و هزینه کفن و دفن از خدمات کوتاه‌مدت تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان است.

وی افزود: در حال حاضر 9 هزار و 390 نفر بیمه شده اصلی و یک‌هزار و 171 نفر نیز مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شهرستان‌های فردوس و بشرویه هستند.

رئیس تامین اجتماعی فردوس تصریح کرد: بیش از 30 هزار نفر از مردم شهرستا‌ن‌های فردوس و بشرویه زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

جاهد سراوانی ادامه داد: شعبه تامین اجتماعی بشرویه به‌ صورت اقماری ثابت فعالیت می‌کند و به منظور روان‌سازی امور و جلوگیری از تردد بیمه‌شدگان به شهرستان فردوس، تفویض اختیار به شعبه تامین اجتماعی شهرستان بشرویه انجام و همه خدمات لازم در این شعبه ارائه می‌شود.

*پرداخت ماهانه 560 میلیون تومان مستمری به بیمه‌شدگان

رئیس تامین اجتماعی فردوس از پرداخت ماهانه 560 میلیون تومان مستمری به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی این شهرستان خبر داد و گفت: به طور میانگین ماهانه مبلغ 443 هزار تومان به هر نفر مستمری‌بگیر در شهرستان فردوس پرداخت می‌شود.

جاهد سراوانی از صدور یک‌هزار و 560 دفترچه تامین اجتماعی برای بیمه‌شدگان در طول یک ماه گذشته خبر داد و افزود: برقراری بیمه تامین اجتماعی برای اقشار مختلف جامعه و انعقاد قرارداد با پزشک معتمد در بشرویه برای جلوگیری از تردد مردم به شهرستان فردوس از جمله اقدامات انجام شده در ارتباط با تکریم ارباب‌رجوع است.

وی تصریح کرد: بیمه‌شدگان عادی تامین اجتماعی با 5 هزار و 980 نفر بالاترین میزان بیمه را به خود اختصاص داده‌اند و سپس رانندگان با 836 نفر، حرف و مشاغل آزاد با 639 نفر در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

*مراجعه 35 هزار نفر به درمانگاه تامین اجتماعی فردوس

رئیس درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان فردوس نیز در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 35 هزار و 300 نفر به درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان فردوس مراجعه کرده‌اند.

حجت علیپور گفت: درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان فردوس فعالیت خود را از سال 82 آغاز کرده و در حال حاضر دارای امکاناتی شامل پزشک عمومی، دندانپزشک، ماما، پاراکلینیک، آزمایشگاه، داروخانه، تزریقات و پانسمان است.

وی افزود: طی یک ماه گذشته، 3 هزا ر و 400 نفر به پزشک عمومی، 600 نفر به دندانپزشکی، 3 هزار و 200 نفر به داروخانه، 540 نفر به آزمایشگاه، یک‌هزار و 600 نفر به تزریقات و 375 نفر نیز به مامایی مراجعه کرده‌اند.

رئیس درمانگاه تامین اجتماعی فردوس با اشاره به حجم بالای مراجعه‌کنندگان به پزشک عمومی این درمانگاه تصریح کرد: با وجود استقرار دو پزشک عمومی و پذیرش روزانه 155 بیمار در حال حاضر پیگیر جذب یک پزشک عمومی دیگر برای درمانگاه هستیم.

*نصب دستگاه رادیولوژی در درمانگاه تامین اجتماعی فردوس

علیپور از نصب دستگاه رادیولوژی در درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان فردوس خبر داد و افزود: به زودی عملیات نصب این دستگاه انجام می‌شود، همچنین به منظور افزایش سطح کیفی خدمات تعداد نیرو در بخش‌های مختلف درمانگاه افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به عدم وجود نیروی متخصص در درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان فردوس تصریح کرد: خدمات سازمان تامین اجتماعی بر اساس تعداد بیمه‌شدگان ارائه می‌شود و در صورتی که تعداد بیمه‌شدگان شهرستان فردوس افزایش یابد نیروهای متخصص نیز به درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول