اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کار گچساران:

کمبود تسهیلات مانع برگزاری جلسات کمیته اشتغال شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران گفت: به دلیل کمبود تسهیلات و اینکه ادارات متولی اشتغال، گزارش ماهانه برای ارائه نداشتند، مشتاق برگزاری جلسات کمیته اشتغال گچساران نبودیم.

کمبود تسهیلات مانع برگزاری جلسات کمیته اشتغال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عنایت خانپایه پیش از امروز در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان اظهار کرد: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار از عدم برگزاری جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گچساران انتقاد کرده بود.

وی افزود: برگزاری جلسات کار‌گروه اشتغال زمانی معنا پیدا می‌کند که این جلسات دارای خروجی و نتیجه باشد.

خانپایه بیان داشت: به دلیل کمبود اعتبارات پرداختی و تسهیلات و اینکه ادارات و نهادهای متولی امر اشتغال، گزارش ماهیانه و خاصی برای ارائه نداشتند، مشتاق برگزاری این جلسات نبودیم.

وی با اشاره به برخی از فرصت‌های شغلی ارائه شده در سال 90 ابراز داشت: در زمینه اشتغال‌زایی و فرصت‌های شغلی که کارفرمایان و شرکت‌های مربوطه از اداره کار گچساران درخواست کردند می‌توان به جذب 20 نفر راننده در اداره ترابری شرکت بهر‌ه‌برداری نفت و گاز گچساران اشاره کرد.

آمار بیکاران ثبت‌نام‌شده در گچساران 14 هزار نفر است

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران با اشاره به روند جذب این افراد افزود: اداره ترابری شرکت نفت و گاز گچساران طی نامه‌ای از اداره کار درخواست نیرو کرد که این نیروها از طریق مراکز کاریابی معرفی و در آزمون شرکت کردند.

خانپایه با بیان اینکه مشکل ما در سال 90 موضوع بکارگیری نیروهای شرکت نفت گچساران بود، یادآور شد: 340 نفر برای شرکت در آزمون شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به این شرکت معرفی شدند که از این تعداد 70 نفر در آزمون انتخاب و به شرکت معرفی شدند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این افراد در بلاتکلیفی به سر می‌برند و بر اساس اعلام شرکت نفت گچساران مشکل اصلی، صادر نشدن مجوز اشتغال این افراد است.

خوانپایه عنوان داشت: شرکت بهر‌ه‌برداری نفت و گاز گچساران باید در این زمینه پاسخگو باشد که داستان 70 نفر معرفی شده برای جذب 26 نفر از این افراد به کجا رسیده است.

وی با بیان اینکه آمار بیکاری در گچساران بسیار بالا است، بیان داشت: آمار ثبت‌نام افراد متقاضی و جویای کار در مراکز کاریابی گچساران افزون بر 14 هزار نفر است.

خانپایه خاطرنشان کرد: البته این آمار واقعی افراد بیکار گچساران نیست ممکن است بسیاری از افراد ثبت‌نام کرده در مشاغل آزاد و یا شغل‌های کاذب مشغول باشند.

وی اذعان داشت: از جمعیت 14 هزار نفری بیکاران گچساران افزون بر 5 هزار نفر بانوان بوده و مابقی را نیز آقایان تشکیل می‌دهند.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران یادآور شد: در سه ماهه نخست امسال افزون بر 339 نفر در مراکز کاریابی گچساران ثبت‌نام کرده‌اند.

خانپایه با تشریح مشکلات و روند بکارگیری نیرو در پروژه سد چم‌شیر ابراز داشت: در اواخر سال 89 افزون بر 240 نفر در این پروژه مشغول به کار شدند که در سال 90 به دلیل برخی مشکلات مالی تعداد افراد شاغل این پروژه به 140 نفر رسید.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 9 نفر از طریق اداره کار در سد چم‌شیر مشغول به کار شده‌اند و 40 نفر نیز توسط شرکت پیمانکاری سابیر که در این پروژه فعالیت دارد، مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول