اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد:

3 هزار میلیارد ریال مالیات در یزد وصول شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی استان یزد گفت: سال گذشته بیش از 3 هزار میلیارد ریال مالیات در سطح استان یزد وصول شد.

3 هزار میلیارد ریال مالیات در یزد وصول شد

 رضا نوربخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: مالیات وصولی در استان یزد طی سال گذشته بالغ بر 3 هزار میلیارد ریال بوده است که بیش از یک سوم آن مالیات مستقیم بوده است.

وی افزود: 2 هزار و 344 میلیارد ریال از این میزان مالیات مستقیم و بقیه مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

نوربخش خاطرنشان کرد: بیشترین میزان مالیات اخذ شده مربوط به مالیات عملکرد اشخاص حقوقی غیردولتی بوده که این میزان 62 درصد کل مالیات‌های وصولی استان یزد را تشکیل می‌دهد.

وی یادآور شد: مالیاتی که کارمندان دولت پرداخت می‌کنند نیز در رتبه بعدی قرار گرفته است به نحوی که 12 درصد از مالیات وصول شده مربوط به مالیات حقوق اشخاص دولتی است.

نوربخش عنوان کرد: 9 درصد از مالیات وصول شده سال قبل را نیز اصناف و مشاغل پرداخته‌اند و بقیه مربوط به سایر بخش‌ها از جمله مالیات بر املاک اجاره و ارث است.

وی با بیان اینکه تا پایان تیرماه مهلت تکمیل اظهارنامه‌های مالیاتی است، اظهار داشت: اظهارنامه‌های مالیاتی امسال به صورت الکترونیک تکمیل می‌شود.

نوربخش با تاکید بر اینکه همه مودیان مالیاتی حتی افرادی که از پرداخت مالیات معاف هستند نیز باید اقدام به تکمیل اظهارنامه مالیاتی کنند، افزود: مؤدیانی که از ارائه اظهارنامه، خودداری کنند ضمن اینکه از تسهیلات مالیاتی بهره‌مند نمی‌شوند، مشمول جریمه عدم ارائه اظهارنامه نیز خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پرداخت مالیات به معنای مشارکت واقعی در عمران و آبادانی استان و کشور است، گفت: بخش قابل توجهی از مالیات‌های مردم یزد در همین استان هزینه می‌شود.

نوربخش انجام کارهای عمرانی را منوط به پرداخت مالیات‌ها دانست و افزود: به عنوان نمونه سال گذشته 150 میلیارد ریال از مالیات وصول شده به شهرداری یزد اختصاص یافت تا صرف پروژه‌های عمرانی کند.

وی پرداخت مالیات را مهم‌ترین عامل رشد و توسعه استان و شهر یزد برشمرد و افزود: در حال حاضر بخش عمده‌ای از هزینه‌هایی که صرف عمران، آبادانی و امور زیربنایی استان می‌شود، از محل مالیات‌ها تامین می‌شود.

نوربخش با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی، رابطه مستقیمی با بودجه استان دارد، عنوان کرد: مالیات، نقش مهم و سازنده‌ای در اقتصاد کشور و برقراری عدالت در جامعه دارد و با افزایش درآمدهای مالیاتی، شاهد توسعه و عمران هرچه بیشتر استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مردم باید مالیات را بخشی از بدهی خود به دولت بدانند، افزود: در راستای تحقق درآمدهای مالیاتی، باید نگاه همه‌جانبه داشت و پرداخت به موقع مالیات باید در جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود تا مردم مالیات خود را به موقع پرداخت کنند.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول