اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کتابخانه‌های عمومی لرستان خبر داد

عضویت 53 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی لرستان

خبرگزاری فارس: سرپرست کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: در حال حاضر 53 هزار و 100 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند که طبق این آمار نسبت به سال گذشته حدود 17 درصد رشد عضو‌گیری داشته‌ایم.

عضویت 53 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی لرستان

رضا دریکوند‌ امروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در خرم‌آباد از‌ عضویت 53 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی لرستان‌ خبر داد و گفت: از خرداد سال 90 تا پایان خرداد سال 91 حدود 2 میلیون و 200 هزار نفر مراجعه به کتابخانه‌های عمومی استان صورت گرفته است که از این تعداد 54 درصد زنان و 46 درصد مردان بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این فاصله یک ساله، حدود 110 هزار بار کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی استان به امانت رفته که 36درصد امانت داخل کتابخانه و 64 درصد نیز امانت خارج از کتابخانه بوده است.  

دریکوند با اشاره به این که هم‌اکنون تعداد 450 هزار نسخه کتاب در ‌کتابخانه‌های عمومی (نهادی) استان لرستان، موجود است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (خرداد ماه 90) به میزان 17 درصد رشد داشته است، افزود: در این بازه زمانی، تعداد 65 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی اضافه شده که در این میان 25درصد یعنی 16 هزار نسخه، سهم طرح کتاب من بوده است. 

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان لرستان، تعداد سفارشات ثبت شده از طریق این طرح را بیش از 40 هزار کتاب عنوان کرد و افزود: از آنجا که طرح کتاب من، انعکاسی از علایق مطالعاتی جامعه مخاطب کتابخانه‌هاست، بررسی این درخواست‌ها نشان می‌دهد، بالاترین میزان تقاضای کتاب به ترتیب مربوط به حوزه موضوعی ادبیات با 23 درصد، علوم عملی با 14 درصد و دین با 11 درصد است.  

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول