اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تاکنون

1670 سازمان مردم‌نهاد در کشور شناسایی شده‌اند

خبرگزاری فارس: کارشناس سازمان‌های مردم نهاد مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: تاکنون یک هزار و 670 سازمان مردم نهاد در کشور شناسایی شده است.

1670 سازمان مردم‌نهاد در کشور شناسایی شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، فاطمه اسماعیلی ظهر امروز در همایش زنان و جنبش بیداری اسلامی اظهار داشت: ما مسئول صدور مجوز برای سازمان‌های مردم‌نهاد نیستم, بلکه مرکز تنها به تأیید و یا رد صلاحیت فعالیت این سازمان‌ها می‌پردازد.

وی ارائه مشاوره به افراد متقاضی تشکیل سازمان مردم‌نهاد را از جمله وظایف مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برشمرد.

اسماعیلی بیان داشت: خیریه‌های قدیمی، صندوق‌های صدقه خانوادگی، جهیزیه دادن به نیازمندان و ... در حقیقت نوعی فعالیت یک سازمان مردم نهاد است و ما درصدد هستیم تا چنین تشکل‌هایی از حالت حقیقی به حقوقی برگردد تا مشمول استفاده از امکانات دولتی شود.

وی با بیان اینکه وزارت کشور، بهزیستی، ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، وزارت علوم و نیروی انتظامی مسئول صدور مجوز سازمان‌های مردم نهاد هستند، تصریح کرد: این سازمان‌ها تا پیش از این از قانون مصوب برخوردار نبودند.

اسماعیلی ایجاد فرصت برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد با ایجاد بانک اطلاعاتی این سازمان‌ها از سال 89 در کشور را از دیگر وظایف مرکز امور زنان خواند و افزود: تاکنون یک هزار و 670 سازمان مردم نهاد در کشور شناسایی شده است.

وی اذعان داشت: تاکنون فقط  16 سازمان مردم نهاد از استان کرمان به ثبت رسیده است که امیدواریم پس از این همایش جهش قابل ملاحظه‌ای برای ثبت بیشتر این سازمان‌ها مشاهده شود.

اسماعیلی توانمندسازی و ارتقای ظرفیت‌های تخصصی سازمان‌های مردم نهاد فعال در امور زنان و خانواده، بررسی و شناسایی قابلیت‌ها و توانمندی‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود سازمان‌ها و جلب و جذب همکاری آنها در پرداختن به مسائل و رفع مشکلات مربوط به امور زنان و خانواده را از دیگر سرفصل‌های کاری این مرکز ذکر کرد.

وی همچنین ارزشیابی و نظارت بر عملکرد سازمان‌های مردم نهاد زنان و خانواده مجری طرح‌های مشترک را نیز از دیگر محورهای کاری این مرکز برشمرد.

اسماعیلی بیان کرد: با ایجاد شبکه اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد از سال گذشته و گسترش فناوری اطلاعات، دیگر نیاز به تشکیلات برای فعالیت این سازمان‌ها نیستیم و افراد تنها از طریق یک سیستم رایانه آن هم در منزل می‌توانند با دیگر سازمان‌ها مرتبط باشند و فعالیت خود را انجام دهند. 

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول