اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران:

ماهانه 35 میلیارد تومان کسری پرداختی داریم / بیمه 10 هزار کارگر ساختمانی تا پایان 91

خبرگزاری فارس: مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران گفت: در برخی موارد ماهانه با بیش از 35 میلیارد تومان کسری پرداختی در تامین اجتماعی استان روبه‌رو هستیم.

ماهانه 35 میلیارد تومان کسری پرداختی داریم / بیمه 10 هزار کارگر ساختمانی تا پایان 91

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، سید محمد نجفی عصر امروز در چهارمین همایش شهرداران استان که به میزبانی بهشهر برگزار شد، با اینکه درآمد ماهانه تامین اجتماعی مازندران 60 تا 70 میلیارد تومان است، بیان کرد: اما در بعضی مواقع با کسری 35 میلیارد تومان یعنی چیزی حدود 50 درصد مواجه می‌شویم.

وی افزود: در حالی با این کسری پرداخت مواجه هستیم که خدمات تامین اجتماعی کم نشده و تعطیل‌بردار هم نیست و حتی یک روز هم در پرداخت مستمری‌های سازمان وقفه‌ای ایجاد نشد.

نجفی از بدهی 200 میلیارد تومانی پیمانکاران و دستگاه‌های دولتی به بیمه تامین اجتماعی گفت و اینکه از شهرداری‌های استان 4 میلیارد تومان طلب داریم.

این مسئول با بیان اینکه تامین اجتماعی به خدمات بیمه‌ای افراد مستمند هم نگاه ویژه‌ای دارد، اذعان کرد: حدود 25 هزار کارگر ساختمانی بدون بیمه را که توان مالی خوبی ندارند و مخاطرات و حوادثی آنها را تهدید می‌کند با کمک کانون‌ها و انجمن‌های ساختمانی شناسایی کردیم و تا پایان سال 10 هزار نفر را می‌‌توانیم بیمه کنیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران در پاسخ به سوال یکی از شهرداران درباره بیمه‌های ساختمانی تصریح کرد: شهرداری‌ها را از شرکای تامین اجتماعی می‌دانیم. مبنا قانونی است که در مجلس وضع شده، می‌دانیم شهرداری‌ها بابت این قانون دارند متضرر می‌شوند، بنابراین افزایش 25 درصدی بیمه‌ها را امسال در نظر نگرفتیم حتی قبلا پولِ بیمه نقدی دریافت می‌شد اما اکنون آمادگی پذیرش پرداخت اقساطی و تخفیف را هم داریم.

وی خطاب به شهرداران گفت: شهرداران یکی از کسانی هستند که در تامین منابع نقش اساسی دارند و اگر می‌خواهید تامین اجتماعی خدمات بیشتری ارائه کند نسبت به پرداخت حق بیمه‌ای هم اقدام کنید.

نجفی در پایان سخنان خود با بیان اینکه ورشکستگی نساجی قائمشهر و چیت‌سازی بهشهر یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌ها به بدنه تامین اجتماعی استان بود، یادآور شد: هم‌اکنون 85 هزار مستمری‌بگیر در استان داریم که بیشترین آنها را در قائمشهر با بیش از 13 هزار نفر و در بهشهر با 8 هزار نفر داریم.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول