اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایشگاه تخصصی بسته‌بندی صنایع‌دستی در آبیک برپا شد

خبرگزاری فارس: نمایشگاه دو روزه تخصصی بسته‌بندی صنایع دستی عصر چهارشنبه با هدف ارتقای بسته‌بندی شکیل صنایع‌دستی در اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان آبیک برپا شد.

نمایشگاه تخصصی بسته‌بندی صنایع‌دستی در آبیک برپا شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان آبیک در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: با توجه به اینکه فروش صنایع دستی به دلیل نداشتن بسته‌بندی مناسب و شکیل از معضلات مهم است برپایی نمایشگاه تخصصی صنایع‌دستی را در دستور کار قرار دادیم.

عباس میرزایی افزود: رویکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری توجه به مقوله بسته‌بندی صنایع‌دستی و اهمیت دادن به جایگاه آن است که در استان  قزوین با شعار بسته‌بندی فروشنده خاموش مطرح بوده که در سطح کشور نیز این شعار همه‌گیر شده است.

این مسئول از برگزاری چهار همایش کارگاهی به مدت چهار هفته با عنوان "بسته‌بندی صنایع‌دستی" با آموزش 60 مدل بسته‌بندی‌های روز کشور پس از ماه مبارک رمضان در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک خبر داد و گفت: شرکت افراد در این همایش کارگاهی آزاد است و به افراد شرکت‌کننده در این همایش پس از اتمام دوره گواهینامه اعطا خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان آبیک خاطر‌نشان کرد: شرکت هنرجویان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در دوره آموزشی بسته‌بندی به مدت هشت ساعت از سال 91 اجباری شده است.

میرزایی از ارسال 400 قطعه بسته‌بندی از 300 هنرجوی بسته‌بندی به دبیرخانه نمایشگاه تخصصی بسته‌بندی خبر داد و اضافه کرد: امروز 120 قطعه برتر 53 هنرجو در این نمایشگاه در معرض دید عموم گذاشته شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: در این نمایشگاه تمام لوگوها براساس ابزار و نوع وسایل رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و منحصر به فرد به روش کار بسته‌بندی جعبه و بسته‌بندی روی دیوار (گسترده) چیدمان شده است.

این مسئول بیان کرد: در این نمایشگاه بسته‌بندی رشته‌های سفال، منبت، معرق، سراجی سنتی (چرم)، عروسک‌بافی، گلیم و رودوزی به نمایش گذاشته شده است.

میرزایی اذعان کرد: همچنین در نمایشگاه تخصصی بسته‌بندی صنایع‌دستی هنرجویان با جست‌وجو در اینترنت بسته‌بندی‌های مدرن را نیز به معرض نمایش گذاشته‌اند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول