اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهمین کارگاه آموزشی - ترویجی بسته‌بندی صورت گرفت

رونمایی از نمونه‌های بسته‌بندی صنایع‌دستی در کرمانشاه

خبرگزاری فارس: در دهمین کارگاه آموزشی - ترویجی بسته‌بندی محصولات صنایع‌دستی کشور از نمونه‌های بسته‌بندی صنایع‌دستی شاخص کرمانشاه رو‌نمایی شد.

رونمایی از نمونه‌های بسته‌بندی صنایع‌دستی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نصرت‌الله سپهر ظهر امروز در دهمین کارگاه آموزشی ـ ترویجی بسته‌بندی محصولات صنایع‌دستی کشور، که در هتل پارسیان در حال برگزاری است، اظهار کرد: استان کرمانشاه 4 هزار اثر فرهنگی و تاریخی در حوزه میراث فرهنگی و 14 روستای هدف گردشگری در حوزه گردشگری دارد.

سپهر تصریح کرد: استان کرمانشاه در حوزه صنایع‌دستی قدمت 3 هزار ساله دارد و این موهبت بزرگی است که این استان از آن برخوردار است.

معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی‌، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: باید راه‌های تغییرات اساسی در بسته‌بندی ایجاد کرد و این تغییرات نیاز به برنامه‌ریزی مدون دارد.

وی با بیان اینکه گلیم از صنایع‌دستی است که مجموعه‌ای از آداب‌، رسوم، سنن و فلسفه و تاریخ استان است که در بسته‌بندی آن مشکلاتی داشتیم که با طراحی‌های به این شکل این مشکلات نیز برطرف شد.

سپهر با اشاره به تولید گیوه در استان، اظهار کرد: سال گذشته در استان کرمانشاه 8.5 میلیارد تومان صادرات گیوه داشتیم‌.

وی افزود: تولید ابزار فلزی نیز در استان از قدمت 3 هزار ساله برخوردار است و کرمانشاه در تولید چنین محصولاتی دارای برند است.

 معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی‌، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: لذا می‌توان با ایده‌پردازی تغییرات زیادی را در بسته‌بندی این محصولات ایجاد کرد تا بتواند در بازارهای تجاری رقابت کند.

در دهمین کارگاه آموزشی- ترویجی بسته‌بندی محصولات صنایع‌دستی کشور از نمونه‌های بسته‌بندی صنایع‌دستی شاخص استان چون گلیم، ابزار فلزی و گیوه رو‌نمایی شد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول