اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) جم:

800 میلیون ریال زکات در جم جمع‌آوری شد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد جم گفت: در سه ماه نخست امسال بیش از 800 میلیون ریال زکات در جم جمع‌آوری شد.

800 میلیون ریال زکات در جم جمع‌آوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جم مسلم انیژپور شامگاه چهارشنبه در نشست با اعضای ستاد احیای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جم اظهار داشت: فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) تمام عرصه‌های دینی و اجتماعی را شامل می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دشتستان با اشاره به اهمیت زکات در اسلام خاطر نشان کرد: زکات یکی از احکام مهم دین مبین اسلام در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی است که در کلام معصومین (ع) هم توجه ویژه‌ای به این فریضه مهم دینی داشته‌ایم.

وی یادآور شد: ترویج فرهنگ زکات در جامعه ضروری است و تمام مسئولان حوزه‌های فرهنگی و دینی باید برای تحقق این امر اهتمام ورزند.

انیژپور ادامه داد: در سال‌های اخیر در شهرستان اقدامات بسیار خوبی به منظور ترویج فرهنگ زکات صورت گرفته و باید با تلاشی مضاعف و بیش از پیش در این زمینه گام برداریم.

این مسئول افزود: باید توانایی‌های شهرستان در زمینه پرداخت و جمع‌آوری زکات را شناسایی کنیم و برای افزایش میزان جمع‌آوری زکات شهرستان بکوشیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جم بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در جمع‌آوری زکات نقش سامان‌دهی کننده را بر عهده دارد و با پرداخت معادل به پرداخت کنندگان زکات زمینه مناسب برای توسعه عمرانی و رفع نیاز مستمندان جامعه را فراهم می‌کند.

انیژپور تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تلاش روحانیون و مبلغین زکات و ایجاد بسترسازی مناسب زمینه جذب حداکثری زکات در شهرستان جم فراهم شده است.

وی در این ارتباط گفت: تقویت باورهای دینی و احیاء سنت‌های حسنه اسلامی به ‌ویژه فریضه الهی زکات و تعامل و همکاری مجموعه دست‌اندرکاران موجب رشد پرداخت زکات در سا‌ل‌های اخیر در شهرستان جم بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ارتباط با میزان زکات جمع‌آوری شده در شهرستان جم بیان داشت: مردم شهرستان جم در سه ماه نخست سال جاری معادل 800 میلیون ریال زکات تحویل کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان داده‌اند.

انیژپور گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته شهرستان جم در سال جاری ظرفیت جمع‌آوری 2 میلیارد ریال زکات را دارد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول