اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز:

1450 نفر برای مصاحبه آزمون دکترای دانشگاه تبریز دعوت شدند

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز از دعوت یک‌هزار و 450 نفر برای مصاحبه دکترای دانشگاه تبریز خبر داد.

1450 نفر برای مصاحبه آزمون دکترای دانشگاه تبریز دعوت شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، حمیدرضا قاسم‌زاده با بیان اینکه این تعداد حدود سه برابر ظرفیت پذیرش این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید است، گفت: دانشگاه تبریز امسال در مجموع 394 نفر در مقطع دکترا دانشجو خواهد پذیرفت که از این تعداد 44 نفر مربوط به پردیس بین‌المللی ارس این دانشگاه  است.

وی، تعداد رشته‌های مورد پذیرش مقطع دکترای دانشگاه تبریز را نیز در سال‌جاری 98 رشته عنوان کرد و افزود: از این تعداد 14 رشته جدید بوده و چهار رشته مربوط به پردیس ارس است.

 قاسم‌زاده با اشاره به اینکه دعوت‌شدگان به مصاحبه از سوی سازمان سنجش معرفی شده‌اند، گفت: این نفرات پس از تشکیل پرونده برای انجام مصاحبه مطابق برنامه زمانی به دانشکده‌ها معرفی و در دانشکده‌ها با تشکیل کمیته علمی ضمن بررسی مدارک پژوهشی و آموزشی متقاضیان، مصاحبه علمی از آنان را انجام می‌دهند.

وی افزود: پس از اعلام نمرات داوطلبان از سوی دانشکده‌ها نتایج این بررسی‌ها به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال و نتایج نهایی قبول‌شدگان از سوی سازمان سنجش کشور اعلام خواهد شد.

 قاسم‌زاده در ادامه به پذیرش دانشجویان استعدادهای درخشان در مقطع دکترای در دانشگاه تبریز اشاره کرد و گفت: امسال براساس سهیمه موجود از میان متقاضیان واجد شرایط دفتر استعدادهای درخشان نیز در این دانشگاه پس از بررسی‌های لازم و طی مراحل قانونی پذیرش صورت خواهد گرفت. 

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول