اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران:

18 هزار نفر در اردوی جهادی مازندران بکارگیری شدند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران گفت: 18 هزار نفر در طرح اردوی جهادی مازندران بکارگیری شدند.

18 هزار نفر در اردوی جهادی مازندران بکارگیری شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عبدالسعید رنجبر ظهر امروز در حاشیه مراسم بازدید از پروژه‌های این سازمان در منطقه محروم پشت‌کوه چهاردانگه با حضور مسئولان ارشد استان مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اهداف بسیج سازندگی کمک به محرومان است.

وی با اشاره به حضور حدود یک میلیون جوان در مازندران تصریح کرد: حدود 230 هزار جوان دانشجو در مازندران مشغول تحصیل هستند که برای 6 هزار دانشجو و 12 هزار بسیج محلات برنامه ارودی طرح هجرت پیش‌بینی شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران با اعلام اینکه امسال یک‌هزار و 200 گروه اردوی جهادی در سطح استان مازندران به مناطق محروم اعزام شدند، خاطرنشان کرد: این گروه به مدت 15 روز در مناطق محروم با هدف کمک به امور عام‌المنفعه در روستاها حضور پیدا می‌کنند.

وی یکی از دلایل برگزاری اردوهای طرح هجرت را تجربه زندگی در شرایط سخت عنوان کرد و گفت: دانشجویان با حضور در مناطق محروم از مشکلات مردم از نزدیک آشنا می‌شوند.

رنجبر خاطرنشان کرد: مهارت‌آموزی، انتقال دانش دانشجویان، تمرین گذشت و ایثار از دیگر اهدافی است که در اردوهای جهادی پیگیری می‌شود.

این مسئول با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در جنگ تحمیلی تاکید کرد: جنگی که به کشور ما توسط ایادی استکبار تحمیل شد سراسر گذشت، ایثار و جوانمردی رزمندگان در آن موج می‌زد و این اردوها نیاز به هدف زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار رزمندگان تشکیل می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران با اشاره به تشکیل یک‌هزار و 200 اردوی جهادی در مازندران بیان داشت: 30 درصد از فعالیت‌های گروه‌های جهادی در مناطق محروم اختصاص به امور فرهنگی دارد.

وی ادامه داد: در بحث اردوهای جهادی کمک‌های عمرانی نیز مغفول نماند و 70 درصد فعالیت‌های گروه‌های جهادی اختصاص به اقدامات عمرانی دارد.

این مسئول از آبرسانی 40 روستای توسط گروه‌های جهادی مستقر در مناطق محروم خبر داد.

رنجبر در ادامه از همراهی گروهای جهادی در احداث بناهای روستایی با کمک کمیته امداد در مناطق محروم خبر داد و گفت: یک‌هزار و 100 پروژه کمیته امداد را گروه‌های جهادی تقبل کردند که کار عمرانی این واحدها را به اتمام برسانند.

وی در ادامه با اعلام اینکه حضور نیروهای جهادی در مناطق محروم جهشی را در بین جوانان همان منطقه ایجاد می‌کند، بیان داشت: با حضور نیروهای جهادی جوانان بومی منطقه به خاطر انگیزه‌ای که نیروهای جهادی ایجاد می‌کنند فعال می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: به عنوان نمونه در منطقه محروم در بابل حضور نیروهای جهادی باعث شد که 30 نفر از اهالی روستا در کنار 20 نفر از نیروهای جهادی اقدام به فعالیت‌های عمرانی بپردازند.

رنجبر در ادامه با اشاره به تکمیل پروژه خانه بهداشت روستای کردمیر در ساری توسط نیروهای جهادی از همراهی نیروهای جهادی مستقر با کمیته امداد خبر داد و گفت: نیروهای جهادی در روستای کردمیر در حال احداث یک واحد مسکونی برای یکی از اهالی این روستا هستند.

وی در پایان از اختصاص بودجه 5 میلیارد تومانی برای اجرای طرح اردوی هجرت در مازندران خبر داد و گفت: 3 میلیارد از این مبلغ توسط سپاه و حدود 2 میلیارد تومان دیگر از طرف استاندار مازندران به طرح اردوهای هجرت در مناطق محروم اختصاص یافت.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول