اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

کمبود بودجه بهانه خوبی برای بی‌توجهی به فعالیت فرهنگی نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با بیان اینکه کمبود بودجه بهانه خوبی برای بی‌توجهی به فعالیت فرهنگی نیست، گفت: برای نهادینه کردن عفاف و حجاب در میان نسل جوان و نوجوان جامعه، باید برنامه‌های فرهنگی بلندمدت در دستور کار قرار بگیرد و از اقدامات مقطعی پرهیز شود.

کمبود بودجه بهانه خوبی برای بی‌توجهی به فعالیت فرهنگی نیست

سیدهاشم بنی‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: مقوله عفاف و حجاب یک نیاز است و یک عامل محدود کننده نیست و البته برای نهادینه کردن این امر نیز نیازمند اقدامات فرهنگی مناسب هستیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عفاف و حجاب را باید به‌ گونه‌ای برای خانواده‌ها نهادینه‌سازی کرد که به آن به منزله نیاز روزمره خود نگاه کنند و در این زمینه باید از برنامه‌ریزی‌های موقت و مقطعی به‌ شدت پرهیز کرد.

بنی‌هاشمی یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متولی اصلی عفاف و حجاب در کشور است و باید در این زمینه اقدامات فرهنگی مناسبی را تدارک دهد.

وی افزود: البته نباید در این زمینه تنها وزارت فرهنگ و ارشاد را مسئول بدانیم، بلکه روحانیون و مبلّغان دینی و هم‌چنین سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این زمینه دارای وظایف خطیری هستند.

وی با اشاره به وضعیت خاص پایتخت معنوی ایران در مقوله عفاف و حجاب یادآور شد: مشهد نیازمند کار بنیادی در زمینه عفاف و حجاب است و قطعاً اقدامات مقطعی در این زمینه جواب‌گو نیست.

بنی‌هاشمی با اشاره به اعلام کمبود بودجه از سوی برخی از ارگان‌ها در مشهد گفت: این موضوع بهانه خوبی برای عدم فعالیت فرهنگی نیست و البته باید این را نیز مدنظر داشت که مشکل عفاف و حجاب، با برگزاری جشنواره‌های اختصاصی نیز قابل حل نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظایف مجلس شورای اسلامی در این زمینه تصریح کرد: قوانین مجلس در ارتباط با عفاف و حجاب، مربوط به ادوار قبلی است و هنوز در مجلس نهم در این زمینه اقدامات عملی انجام نشده که البته بخشی از این امر ناشی از این است که کمیسیون فرهنگی مجلس نهم در ابتدای راه خود است. 

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول