اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جم:

یادواره 67 شهید شهرستان جم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار جم گفت: یادواره 67 شهید شهرستان جم با حضور مردم و مسئولان این شهرستان برگزار می‌شود.

یادواره 67 شهید شهرستان جم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جم خلیل عبداللهی در نشست ستاد یادواره شهدای شهرستان جم در جمع فعالان فرهنگی و دینی این شهرستان اظهار داشت: زندگی شهدا درس‌هایی ارزشمند را در خود جای داده است و وظیفه همه ماست که این درس‌ها را به بطن جامعه به ویژه جوانان انتقال دهیم.

فرماندار جم خاطر نشان کرد: باید از تمامی ابزار و امکانات برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه استفاده کنیم و برگزاری یادواره‌های شهدا راهی اثرگذار و مفید برای حفظ استقلال و هویت دینی جامعه است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا تاکیدات فراوانی داشته‌‌اند و در این راستا فرموده‌اند "زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست".

عبداللهی یادآور شد: در مسیر حفظ و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا هر چه اخلاص داشته باشیم سیر الی‌الله را بهتر طی خواهیم کرد.

این مسئول ابراز داشت: شهدا از مکتب امام حسین (ع) الگو گرفته‌اند و هدف نهضت امام حسین (ع) عمل به سیره رسول‌الله (ص) و احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود و امروز تمامی ما باید تلاش برای تحقق این هدف در جامعه را یکی از وظایف اساسی خود بدانیم.

فرماندار جم در همین راستا بیان کرد: حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن، حمایت بی‌دریغ از مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) و حفظ استقلال نظام و انقلاب اسلامی از مهم‌ترین معروف‌های جامعه ما هستند.

عبداللهی با بیان اینکه نسل جوان وظایف مهمی در قبال شهدا بر عهده دارند گفت: دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا از رسالت‌های اصلی نسل امروز است.

فرماندار جم تاکید کرد: ما باید به برگزاری یادواره شهدا به دید فرهنگی و تربیتی بنگریم و به نحوی تلاش کنیم که همواره پیوستگی این مهم را در جامعه شاهد باشیم.

رئیس ستاد یادواره شهدای شهرستان جم گفت: برای نسل سوم و جوانانی که جنگ را ندیده و با مفاهیم عمیق و شهادت کمتر مأنوس هستند، برگزاری این یادواره‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی برگزاری یادواره شهدا را موجب تاثیرگذاری اهداف شهدا در جامعه و تعمیق ارادت نسل جوان جامعه به شهدا دانست و اضافه کرد: باید مفاهیمی چون ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری‌های جانانه شهدا را برای نسل جوان تشریح کنیم.

عبداللهی با بیان اینکه در برگزاری یادواره شهدا باید به ارکانی مهم و اساسی توجه داشته باشیم گفت: پاسخگویی مناسب به سوالات جوانان در ارتباط با شهدا و اهداف ایشان و مفاهیم و واقعیت‌هایی که کشور بر پایه آن استوار است از مهم‌ترین برکات و دستاوردهای شهدا است.

وی عنوان کرد: اثربخش بودن یادواره‌های شهدا را باید در عمق معنای آن و در برگزاری صمیمی و بی‌آلایش و در اثربخش بودن آن جستجو کرد.

عبدالهی با بیان اینکه یادواره‌های شهدا متعلق به خود شهدا است گفت: وظیفه همه ما انتقال پیام عمیق شهدا به نسل جوان است و در این راه هیچگونه کم‌کاری و کوتاهی نباید صورت پذیرد.

فرماندار جم از تشکیل کمیته‌های مختلف برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این یادواره خبر داد و متذکر شد: به امید خدا یادواره 67 شهید شهرستان جم بهمن ماه سال جاری در شهرستان جم با حضور مردم شهیدپرور شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول