اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی رودبار:

رویت هلال ماه رمضان کارشناسی شده انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی رودبار گفت: رویت هلال ماه مبارک رمضان کاملاً کارشناسی شده انجام می‌شود و در نظریه آن نباید تردیدی به خود راه داد.

رویت هلال ماه رمضان کارشناسی شده انجام می‌شود

حجت‌الاسلام ابراهیم عباسپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار با اشاره به رویت هلال ماه رمضان اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوره زعامت مقام معظم رهبری، کارشناسی دینی درباره رویت هلال ماه رمضان و شوال از طرف دفتر مقام معظم رهبری انجام می‌گیرد.

وی، با بیان اینکه فقه شیعه پویا بوده و نسبت به علم روز قابل تغییر است، افزود: در استهلال رویت هلال ماه گروه‌های علمی و دینی که جدا از هم نیستند به صورت منسجم و با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها در این زمینه فعالیت می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: دفتر مقام معظم رهبری بیش از 150 گروه را برای رویت هلال ماه مبارک رمضان و شوال در بسیاری از مناطق کشور که بیشترین احتمال رویت هلال ماه در آن دیده می‌شود، اعزام می‌کند.

رئیس تبلیغات اسلامی رودبار اضافه کرد: مکان‌های مورد نظر از طریق پیش‌بینی‌های هواشناسی و شرایط جوی مورد رصد قرار گرفته و با استقرار پیشرفته‌ترین تجهیزات مراحل استهلال ماه انجام می‌گیرد.

عباسپور، با بیان اینکه نباید درباره نظریه کارشناسی رویت هلال ماه تردیدی به خود راه داد، عنوان کرد: رویت هلال ماه به صورت سنتی انجام نمی‌گیرد و کاملا کارشناسی است.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی اختلاف نظر را در رویت هلال ماه مطرح کردند که مقام معظم رهبری گروه علمی و حوزوی را متحد و منسجم کردند تا با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها، دقیق‌ترین نظریه کارشناسی مطرح شود.

رئیس تبلیغات اسلامی رودبار با اشاره به احکام روزه یوم‌الشک بیان داشت: روزه آخر ماه شعبان یا اول ماه رمضان را روزه یوم‌الشک می‌نامند یعنی در برخی مواقع انسان در تردید است که امروز آخر ماه شعبان است یا اول ماه رمضان، بنابراین آن روز را به نیت یوم‌الشک روزه می‌گیرد تا اگر آخر ماه شعبان بود از ثواب ماه شعبان و اگر اول ماه رمضان بود از ثواب روزه واجب بهره‌مند شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر در اوایل و آخر ماه رمضان، بسیاری از ماهواره‌های خارجی که ارادتی به دیانت و اخلاق اسلامی ندارند، رویت هلال ماه را مورد نقد قرار می‌دهند.

عباسپور از مردم خواست تا به این مسائل توجه نکنند و بدانند مسئولان نظام آگاهی دقیقی نسبت به موضوع دارند.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول