اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بودجه سال 91

6 هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت گفت: در بودجه سال 91، شش هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار می‌گیرد.

6 هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مرضیه وحیددستجردی ظهر امروز در مراسم آغاز به کار طرح ملی پزشک خانواده و نظام ارجاع در زاهدان اظهار داشت: برنامه پزشک خانواده، یک برنامه مترقی، پیشرفته و سلامت محور است که رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: سلامت و دسترسی به آن حق مردم است و وزارت بهداشت به عنوان یک دستگاه حاکمیتی وظیفه پیگیری و تامین سلامت مردم را بر عهده دارد و برنامه پزشک خانواده ما را به این هدف متعالی نزدیک خواهد کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: برنامه پزشک خانواده هرچند یک برنامه تکلیفی و قانونی است، اما ما آن را به صورت اعتقادی، تکلیفی و قانونی دنبال می‌کنیم.

‌وحیددستجردی ادامه داد: در برنامه پزشک خانواده، هر ایرانی یک پزشک خاص خواهد داشت و حق انتخاب به عهده مردم گذاشته شده و با دیدگاه جامع نگر و سلامت نگر، مسائل حوزه سلامت را دنبال می‌کند.

وی اضافه کرد: در نظام قبلی سلامت، هر چه تعداد بیماران بیشتر بود درآمد هم بیشتر بود، اما در این برنامه هر چه جمعیت زیر پوشش سالم‌تر باشد، درآمدها هم بیشتر خواهد بود و دیدگاه‌ها بر اساس دیدگاه‌های پیشگیرانه و مراقبتی تنظیم شده است.

وزیر بهداشت عنوان کرد: برای تعالی و اجرای بهتر برنامه پزشک خانواده، واحدهای تخصصی پزشک خانواده دیده شده که افراد متقاضی بدون آزمون در این دوره‌ها تحصیل می‌کنند و اکنون 500 نفر برای ورود به این دوره‌های آموزشی 18 ماهه داوطلب شده‌اند که از مهرماه امسال کار خود را آغاز می‌کنند.

وحیددستجردی گفت: در یک برنامه بلند مدت حدود، 5 هزار نفر پزشک خانواده برای ورود به این برنامه‌های آموزشی در نظر گرفته شده که قطعاً ورود این افراد، کیفیت خدمات پزشک خانواده را افزایش می‌دهد.

وی با تقدیر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حمایت مالی دولت و مجلس برای اجرای بهینه طرح پزشک خانواده را خواستار شد و افزود: گام نهایی در اجرای این طرح آن است که همه هزینه‌های بیمارستانی افراد در نظام ارجاع رایگان دیده شود که به همین منظور در بودجه سال 91، 6 هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار می‌گیرد تا اگر بیماری به بیمارستان رفت همه هزینه‌های آن پرداخت شود.

وزیر بهداشت عنوان کرد: برنامه پزشک خانواده رابطه مالی بین بیمار و پزشک را اصلاح می‌کند و موجب می‌شود که پرداخت‌های غیر اصولی حذف شوند.

وحیددستجردی با اشاره به استان مرزی سیستان و بلوچستان گفت: خدمت رسانی مطلوب‌تر در حوزه سلامت به مرزدارانی که در راستای استقلال و آبادانی ایران عزیز تلاش می‌کنند امری مهم و ضروری است و غفلت در این زمینه به هیچ عنوان پذیرفتنی نخواهد بود.

وی گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در تلاش هستیم تا بیمار، رنجی غیر از درد بیماری نداشته باشد که در این راستا، طرح برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در راستای یک برنامه عدالت محورانه ایجاد شد.

وزیر بهداشت با اشاره به جایگاه نظام بهداشتی و درمانی در دوران جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: به برکت انقلاب اکنون تمامی پزشکان، ایرانی هستند و خدمات را به مردم ارائه می‌دهند، این در حالی است که حدود چهار دهه پیش تنها 25 درصد نظام سلامت را پزشکان ایران تشکیل می‌دادند.

* برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی سیستان‌وبلوچستان نگاه ویژه‌ای داریم

وحیددستجردی افزود: وزارت بهداشت برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی سیستان و بلوچستان جدای حمایت از طرح پزشک خانواده، نگاه ویژه به این خطه دارد که در اجرای اهداف و برنامه‌های وزارتخانه به خوبی مشهود است.

وی یادآور شد: اختصاص 40 سهمیه پزشک متخصص به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و 18 پزشک متخصص به دانشگاه علوم پزشکی زابل در سال گذشته از هزار و 440 سهمیه وزارتخانه، خود گواهی بر تلاش وزارت بهداشت بر کاهش دغدغه‌های درمانی مردم این استان است.

وزیر بهداشت عنوان کرد: همچنین سال گذشته به منظور تکمیل نیازهای بخش‌های درمانی، سامانه وزارت بهداشت بر روی انتخاب طرح پزشکان عمومی تنها بر روی سیستان و بلوچستان باز بود که این امر نقش به سزایی را در رفع کمبودهای نیروی انسانی داشت.

این مسئول ابراز داشت: خوشحال هستیم که به پختگی و بلوغ فکری رسیده‌ایم که برنامه الکترونیک نظام سلامت را در دستور کار قرار بگیرد.

افتتاح طرح ملی پزشک خانواده و نظام ارجاع در سیستان و بلوچستان و بازدید از چند مرکز درمانی و بهداشتی شهرستان زاهدان از مهم‌ترین برنامه‌های سفر یک روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سیستان و بلوچستان بود.

انتهای پیام/ن10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول