اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز خواستار شد

برخورد قاطعانه با حرمت‌شکنان ماه رمضان

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز از نیروی انتظامی و تشکیلات قوه قضائیه خواست با کسانی که علناً اقدام به روزه‌خواری کرده و قداست این ماه را حفظ نمی‌کنند قاطعانه برخورد کند.

برخورد قاطعانه با حرمت‌شکنان ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر در مصلای امام خمینی(ره) اظهار کرد: رمضان ماه نشاط، اقبال و شتاب به سوی عبادت، تقرب به سوی خدا و آغاز فصل جدید و مرحله نوین عمر و زندگی است.

وی اشاره به فضاسازی در کشور برای استقبال مناسب از ماه مبارک رمضان از سوی مردم گفت: ایام ماه مبارک رمضان بهترین فرصت در راستای خودسازی و نزدیکی به خداوند متعال است و باید مسلمانان از این فرصت به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کنند.

خطیب جمعه تبریز در ادامه بر لزوم بهره‌مندی از برکات این ماه تاکید کرد و افزود: مردم خداجو در ماه مبارک رمضان خود را در مقابل گناهان بیمه می‌کنند.

آیت‌الله شبستری از نیروی انتظامی و تشکیلات قوه قضائیه خواست با کسانی که علناً اقدام به روزه‌خواری کرده و قداست این ماه را حفظ نکرده و دهن‌کجی می‌کنند قاطعانه برخورد کنند.

از برکات نماز جمعه آرامش‌بخشی به جامعه اسلامی است

خطیب جمعه تبریز با اشاره به اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب در تهران به امامت آیت‌الله طالقانی در پنجم مرداد 1358، نماز جمعه را مایه اقتدار نظام اسلامی دانست و افزود: یکی از اهداف عمده و واقعی از تشکیل نظام اسلامی اهتمام به اقامه فرایض بود و ما هیچ‌‌وقت نباید در این راه دچار فراموشی شویم.

وی ادامه داد: وحدت فکری و اعتقادی مسلمانان در نماز جمعه بیشتر متجلی می‌شود به همین دلیل دشمن همواره از برپایی چنین جمعی که به دور هم گرد آمده و صادقانه پیشانی بر روی زمین می‌سایند تا شکرگزار خداوند باشند، ترس و واهمه داشته است.

آیت‌الله شبستری خاطرنشان کرد: چون نماز جمعه حول محور ولایت شکل می‌گیرد، بیشترین توفیق را در وحد‌ت‌آفرینی و انسجام جامعه داشته و دارد، در انقلاب اسلامی همواره چون سنگری مستحکم نقش خود را ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه حلقه اتصال حکومت و مردم است، گفت: نماز جمعه در انقلاب اسلامی یعنی کانون حرکت، پویایی و مانور قدرت در مقابل دشمن.

آیت‌الله شبستری تصریح کرد: از برکات نماز جمعه آرامش‌بخشی به جامعه اسلامی است.

خطیب جمعه تبریز از خرید و فروش و باز بودن برخی مغازه‌های در هنگام اقامه نماز جمعه انتقاد کرد و گفت: این افراد تاکیدات قرآن کریم درباره اهمیت و فضائل نماز جمعه را نمی‌دانند و امیدواریم این افراد خود را در صفوف مومنان قرار دهند.

هیبت رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه درهم شکسته شد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه زلزله‌ای سیاسی و نظامی بود که ضربه سنگین و مهلکی به رژیم صهیونیستی وارد کرد.

وی با بیان اینکه در این جنگ هیبت رژیم صهیونیستی در هم شکسته شد، افزود: حزب‌الله لبنان الگوی موفقی برای بیداری اسلامی در کشورهای منطقه است.

آیت‌الله شبستری، عامل موفقیت حزب‌الله لبنان را پیروی از ولایت فقیه و ایدئولوژی انقلاب اسلامی عنوان کرد.

دولت‌های اسلامی و بین‌المللی مهر سکوت را بشکنند

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان به کشتار مسلمانان در میانمار اشاره کرد و گفت: ظلم و ستمی که در شرایط کنونی درباره مسلمانان جهان صورت می‌گیرد، وحشتناک است و هیچ عکس‌العمل مناسبی هم از سوی نهادهای بین‌المللی یا کشورهای بزرگ عالم نیز در قبال آن نمی‌بینیم.

وی ضمن محکوم کردن این جنایات، از دولت‌های اسلامی، مجامع بین‌المللی و حقوق بشر خواست مهر سکوت از لبانشان برداشته و از ادامه کشتار مسلمانان میانمار خودداری کنند.

آیت‌الله شبستری با تسلیت درگذشت "حاج واقف عبدالله اف" مبارز و مدافع حقوق بشر در جمهوری آذربایجان، به مردم این کشور گفت: وی معاون حزب اسلامی و مدافع حقوق بشر و حجاب اسلامی بود و همیشه از اسلام حمایت می‌کرد. 

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول