اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بردخون:

ایران اسلامی یک گام از مواضع خود عقب نمی‌نشیند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بردخون گفت: به آمریکا و اجانب هشدار می‌دهیم کشوری که برای استقلال و رهایی از طاغوت این همه شهید و ایثارگر تقدیم انقلاب کرده یک گام از مواضع خود عقب نمی‌نشیند.

ایران اسلامی یک گام از مواضع خود عقب نمی‌نشیند

به گزارش خبرگزاری فارس از بردخون حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی در خطبه‌های این هفته نماز با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تنها ماهی که به صراحت نامش در قرآن آمده ماه رمضان است و عظمتش به دلیل آن است که قرآن در این ماه نازل شده و واجب شدن روزه در این ماه نشانه بزرگی ماه رمضان است.

وی با اشاره به خطبه شعبانیه پیامبر اکرم (ص) گفت: ماه رمضان ماهی است که بهترین ماه‌ها و شب‌هایش بهترین شب‌ها و روزهایش بهترین روزها و اوقاتش بهترین اوقات است که در این ماه بندگان به میهمانی خدا دعوت شده‌اند که باید فرمانبردار خدا باشند.

رکنی‌حسینی با بیان اینکه خواندن قرآن در این ماه سفارش شده گفت: انسان باید به دستورات قرآن عمل کند زیرا تنها خواندن قرآن ارزش ندارد و عمل به قرآن مفید خواهد بود که اگر آیاتی از این کتاب الهی را بخوانیم با درک و فهم باشد و نسبت به آن پایبند شویم.

امام جمعه بردخون گفت: روزه رسیدن به تقوا و مقامات والا و تقرب به درگاه الهی است و قرآن کریم مهم‌ترین فلسفه روزه را تقوا دانسته و ترک خوردن و آشامیدن و برخی محرمات در درجه بعد قرار دارد.

خطیب جمعه بردخون ادامه داد: فلسفه دیگر روزه این است که به فکر دیگران باشیم و تلاش کنیم تحولی در ماه ایجاد شود و در پایان رمضان احساس شود که عوض شده‌ایم و از تهمت و غیبت و خلاف و تخریب و تشویش اذهان فاصله گرفته‌ایم.

امام جمعه بردخون با اشاره به مناسبت‌های هفته گفت: 5 مرداد سال 58 سالروز اقامه نخستین نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله طالقانی است که نتایج و ثمرات فراوانی داشته است و در قرآن و دین مبین اسلام مورد تأکید قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: نماز جمعه محلی برای طرح مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، اخلاقی در کشور و شهر و روستا است و مشکلات و گرفتاری‌های مردم از این تریبون منتشر می‌شود.

رکنی‌حسینی با اشاره به تحریم‌ها بر ضد جمهوری اسلامی افزود: تحریم‌ها آثار زیانباری داشته ولی استکبار در این 34 سال دست به هر جنایتی زده و از هیچ کاری فروگذار نکرده است پس به آمریکا و اجانب هشدار می‌دهیم کشوری که برای استقلال و رهایی از طاغوت این همه شهید و ایثارگر تقدیم انقلاب کرده یک گام از مواضع خود عقب نمی‌نشیند.

وی خطاب به مسئولان کشور گفت: قدر این ملت شجاع را بدانید که بهترین عزیزان را تقدیم نظام کرده‌اند و هر جا لازم بوده از نظام و ولایت حمایت کرده‌اند پس برای رفاه مردم در حد توان تلاش کنید زیرا شما به منزله پدر این ملت هستید و مردم نگاهشان به شما است.

امام جمعه بردخون خاطر نشان کرد: با گرانی و مشکلات مبارزه کنید زیرا پیامبر اکرم(ص) 14 قرن پیش فرموده‌اند فقر سر از کفر در می‌آورد هر چند مردم ما پیرو کسی هستند که در صحرای کربلا تحریم شد و فرزندان و خانواده‌اش با تشنگی به شهادت رسیدند اما تسلیم نشد و ما نیز هرگز تسلیم خواسته‌های غیر منطقی دشمن نخواهیم شد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول