اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گلپایگان:

برپایی نماز جماعت اول وقت در جامعه فرهنگ‌سازی شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه گلپایگان گفت: نماز جمعه ابزاری وحدت‌آفرین است و مانند نخ تسبیح مهره‌ها را به هم متصل می‌کند.

برپایی نماز جماعت اول وقت در جامعه فرهنگ‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا اسماعیلی در نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته که در مسجد جامع برگزار شده بود، اظهار داشت: ارتباط سالم بین افراد جامعه موجب می‌شود نشاط اجتماعی در جامعه افزایش پیدا کند.

وی افزود: پنجم مرداد سالروز برپایی اولین نماز جمعه به اقامت آیت‌الله طالقانی بعد از انقلاب اسلامی است، نماز جمعه مرکز وحدت و انسجام مسلمانان است و موجب نزدیکی دل‌ها به همدیگر می‌شود و در حال حاضر در بیش از 700 شهر کشور نماز جمعه برپا می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان گلپایگان با بیان اینکه نماز جمعه محل اجتماع عظیم مردمی است، تصریح کرد: نماز جمعه مانند نهری است که از میان شهر می‌گذرد و مؤمنان در این نهر خود را شستشو می‌دهند.

خطیب جمعه گلپایگان بیان داشت: نماز جمعه ابزاری وحدت‌آفرین است و مانند نخ تسبیح مهره‌ها به هم متصل می‌کند.

وی با بیان اینکه حضور مسئولان شهرستانی در نماز جمعه موجب دلگرمی مردم می‌شود، گفت: بسیاری از کمبودها در نماز جمعه برطرف می‌شود و با گزارش‌دهی و اطلاع‌رسانی مسئولان مردم از روند کارهای اجرای در شهر مطلع می‌شوند.

امام جمعه گلپایگان همچنین به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: ماه رمضان ماه ضیافت‌الله است و باید کسانی که قادر نیستند روزه بگیرند، حرمت و شئون این ماه را رعایت کنند و در انظار عمومی روزه‌خواری نکنند.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: افطاری دادن در این ماه مستحب است، اما اسراف حرام است و نباید سفره‌های رنگین در منازل پهن شود و محرومین از آن بی‌بهره باشند.

وی همچنین به برپایی نماز جماعت در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: برپایی نماز جماعت اول وقت در جامعه فرهنگ سازی شود و ارتباط مردم با محراب و مسجد و منبر در این ماه فراموش نشود و والدین همراه با فرزندان در مساجد حضور پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان گلپایگان بیان داشت: اگر مساجد محور قرار گیرند بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند و کسانی که با منبر و محراب بیگانه‌اند به راه‌های خطا سوق پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه لازم است هیئت و کلاس‌های قرآنی در مساجد فعال باشند، تصریح کرد: کلاس‌های قرآنی مساجد باید فعال باشند و فرزندان همراه با والدین در این کلاس‌ها شرکت کنند تا شاهد رشد و ارتقای معنویت در خانواده‌ها باشیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول