اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد

تهیه 7 هزار جلد کتاب آموزشی ویژه زوج‌های جوان آبادانی

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از تهیه 7 هزار جلد کتاب آموزشی ویژه زوج‌های جوان آبادانی توسط دانشکده پزشکی خبر داد.

تهیه 7 هزار جلد کتاب آموزشی ویژه زوج‌های جوان آبادانی

بلقیس افکانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: توانایی کسب اطلاعات و ارزیابی درک خدمات سلامتی که از سوی ارگان‌ها و رابط‌های بهداشتی به مردم آموزش داده می‌شود باعث افزایش کیفیت سلامتی در جامعه می‌شود.

وی افزود: سواد و آگاهی سلامتی در جوامع امروز محدود به سواد خواندن و نوشتن نمی‌شود و مضاعف بر این خصیصه، آگاهی شهروندان از طریق افزایش سواد بهداشتی با استفاده از همه امکانات دیداری، شنیداری و عملی ما را در رسیدن به اهداف بهداشتی و سلامتی مانند تنظیم خانواده یاری می‌کند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه کرد:‌ به این دلیل مهم که مردم انتقال دهندگان اصلی و مهم آموزش‌های سلامتی یک جامعه مدرن هستند باید در تصمیم‌گیری‌های مربوط به افزایش سلامتی در جامعه مشارکت بالقوه داشته باشند.

وی با اشاره به روش‌های قدیمی آموزشی برای مردم در اکثر مقوله‌های بهداشتی گفت: در گذشته بیشتر دروس آموزشی سلامت، تنها از طریق تبادل نوشتاری اطلاعات بود اما آموزش‌های جدید تأکید بر علوم نوشتاری در کنار دیداری و مشارکت شهروندان دارد.

افکانه تصریح کرد: امروزه وزارت بهداشت در راستای ارتقای سلامت زوجین، در کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج آنان علاوه بر تدریس تئوری مطالب با پخش فیلم، مشاوره حضوری و ارائه کتاب‌‌های تخصصی به این اهداف نزدیک می‌شود.

وی در پایان گفت: مرکز بهداشت آبادان با تهیه 7 هزار جلد کتاب‌ جدید آموزشی ویژه زوج‌های جوان برای نزدیک شدن به اهداف ارتقای سواد سلامتی در جامعه کوشش می‌کند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول