اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی جهرم خبر داد

آسیب ندیدن‌ راکبان موتورسیکلت با کلاه ایمنی سفید

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی جهرم گفت: میزان سوانح برای راکبین موتورسیکلتی که از کلاه ایمنی سفید استفاده می‌کنند 24 درصد کمتر از رنگ‌های دیگر است.

آسیب ندیدن‌ راکبان موتورسیکلت با کلاه ایمنی سفید

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، یوسف ملک‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ماده 19 قانون جدید رسیدگی به تخلفات و اخذ جرایم رانندگی اظهار داشت: استفاده از کلاه ایمنی استاندارد برای رانندگان و ترک‌نشینان هر نوع موتورسیکلت اجباری است.

وی با اشاره به آغاز فصل گرما و افزایش حجم استفاده از موتورسیکلت، افزود  موتورسیکلت، یکی از وسایل نقلیه موتوری است که به علت ارزانی قیمت، مصرف کم سوخت، قابلیت مانور بالا و فضای کمی که از سطح معابر اشغال می‌کند، همواره در چرخه ترافیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و به همین دلیل حوادث ناشی از استفاده این وسیله نقلیه نیز همواره مورد توجه است.

فرمانده انتظامی جهرم صدمات وارده به سر و گردن را عامل عمده فوت یا ناتوانی‌های جسمی برای موتورسواران برشمرد و تصریح کرد: ساده‌ترین راه برای کاهش خطرات تهدیدکننده جان موتورسواران، استفاده از کلاه ایمنی برای محافظت در برابر ضربات ناشی از تصادفات بوده و برای موتورسوارانی که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند، احتمال ایجاد ضربه مغزی و سایر صدمات به مراتب بیشتر از سایر افراد است.

وی همچنین، رنگ کلاه ایمنی را نیز حائز اهمیت دانست و بیان کرد: در انتخاب و استفاده از کلاه، به رنگ آن نیز باید توجه داشت، به طوری که تحقیقات نشان داده است میزان سوانح برای راکبینی که از کلاه ایمنی سفید استفاده می‌کنند 24 درصد کمتر از رنگ‌های دیگر است.

ملک زاده با تاکید به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط راکبان موتوریسکلت و استفاده از کلاه ایمنی، گفت: امیدواریم شاهد کاهش تصادفات و سوانح رانندگی باشیم و پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان جهرم، مصمم است که با هدف حفظ سلامت استفاده‌کنندگان از موتورسیکلت با متخلفان به طور جدی برخورد کند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول