اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی:

صنایع دستی از زمینه‌های ایجاد مشاغل جدید است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: صنایع دستی یکی از زمینه‌های ایجاد مشاغل جدید در کشور است.

صنایع دستی از زمینه‌های ایجاد مشاغل جدید است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، کاظم غنی‌زاده در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی در ارومیه اظهار داشت: امروزه شاهد تلفیق هنر صنایع دستی با بسیاری از فعالیت‌ها در زمینه صنایع ساختمانی، عمران و شهرسازی هستیم.

وی افزود: موضوع اشتغال ارتباط مستقیم با توسعه‌یافتگی کشورها دارد به گونه‌ای که زمینه اشتغال و توسعه‌یافتگی با ارائه تسهیلات به هنرمندان و صنعتگران استان تسهیل می‌شود.

غنی‌زاده با بیان اینکه توجه، گسترش و حمایت از صنایع دستی در دستیابی به اهداف عنوان سال 91 نقش مهمی ایفا می‌کند، اضافه کرد: برای نیل به منویات مقام معظم رهبری برای گسترش تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، حمایت از صنایع دستی می‌تواند علاوه بر تولید کالای ایرانی با سرمایه کم، فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را در جامعه رواج دهد.

وی با اشاره به اینکه برای تولید صنایع دستی در استان همت ویژه‌ای وجود دارد، افزود: با توجه به گوناگونی و فراوانی بسیاری از رشته‌های این صنعت هنر، آموزش مناسب طی سال‌های اخیر توانسته زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را در استان فراهم کند.

غنی‌زاده با تاکید به اینکه توجه به صنایع دستی ریشه‌های فکری و معنوی کشور را حفظ می‌کند، اضافه کرد: رونق صنایع دستی، به ‌نوعی موجب ارتقای فرهنگ و تمدن‌ می‌شود.

به گفته غنی‌زاده صنایع دستی از دیرباز جایگاه خاصی در زمینه ایجاد اشتغال و نیز خودکفایی در زمینه تولید ملی داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اظهار داشت: توجه به صنعت بسته‌بندی صنایع دستی در کشور می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال و نیز معرفی هنر و خلاقیت ناب ایرانی به دنیا باشد.

غنی‌زاده از همشهریان و مسافران ارومیه دعوت کرد که از نمایشگاه صنایع دستی که در پارک ائللرباغی این شهر دایر است، بازدید و با خرید کالای ایرانی به پیشرفت این صنعت در کشور کمک کنند.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول