اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال عدم رعایت طرح آمایش سرزمین

اصفهانی‌ها چوب آلاینده‌های واحد‌های صنعتی را می‌خورند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصفهان یکی از کلانشهر‌های آلوده در سطح کشور است، گفت: به دلیل عدم رعایت طرح آمایش سرزمین، اصفهانی‌ها چوب آلاینده‌های ناشی از واحد‌های صنعتی را می‌خورند.

اصفهانی‌ها چوب آلاینده‌های واحد‌های صنعتی را می‌خورند

نیره اخوان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان ظرفیتی برای توسعه واحد‌های صنعتی ندارد، اظهار کرد: علم آمایش سرزمین باید ضرورت توسعه یا توسعه نیافتن شهرک‌ها و واحد‌های صنعتی را در اصفهان مشخص کند.

وی با اشاره به اینکه عوامل مختلفی از جمله تردد خودرو‌های فرسوده و فعالیت واحد‌های صنعتی سبب تشدید آلاینده‌های زیست محیطی در اصفهان شده‌اند، اضافه کرد: همچنین عدم رعایت علم آمایش سرزمین در راستای استقرار واحد‌های صنعتی در اصفهان از مهم‌ترین دلایل افزایش آلاینده‌های زیست محیطی در سطح شهر‌ها است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصفهان به عنوان یکی از کلان‌شهر‌های آلوده در سطح کشور است و در حال حاضر اصفهانی‌ها به دلیل عدم رعایت طرح آمایش سرزمین اصفهانی‌ها چوب آلاینده‌های ناشی از واحد‌های صنعتی را می‌خورند.

وی با بیان اینکه مسئولان اصفهان باید پیش از اجرای هر طرحی در راستای توسعه واحد‌های صنعتی به علم آمایش سرزمین توجه کنند، ادامه داد: بر اساس علم آمایش سرزمین اگر اصفهان در راستای توسعه واحد‌های صنعتی ظرفیتی داشته باشد صنعت نیز در اصفهان افزایش می‌یابد اما در غیر این صورت مسئولان باید توسعه این واحد‌ها را به خارج از شعاع 50 کیلومتری شهر منتقل کنند.

اخوان بسیاری از آلودگی‌های زیست محیطی، بیماری‌ها و مرگ و میر ناشی از آلاینده‌های زیست محیطی را به دلیل عدم انجام اقدامات کارشناسی شده دانست و تاکید کرد: سلامت اصفهانی‌ها نباید به دنبال عدم رعایت طرح علم آمایش سرزمین برای توسعه واحد‌های صنعتی با مخاطرات بسیاری مواجه شود و هر توسعه‌ای در اصفهان باید مبتنی بر استفاده از اطلاعات شهروندان در راستای شرایط موجود باشد.

وی افزود: اما بنا به گفته اصفهانی‌ها در راستای 270 هکتار زمین خریداری شده برای الحاق به شهرک صنعتی محمودآباد هیچ‌گونه مشورتی با اصفهانی‌ها صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ل۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول