اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اسدآباد:

سهم اسدآباد برای طرح‌های توسعه کشاورزی 10 میلیارد تومان است

خبرگزاری فارس: فرماندار اسدآباد گفت: سهم شهرستان اسدآباد برای طرح‌های توسعه بخش کشاورزی 10 میلیارد تومان است.

سهم اسدآباد برای طرح‌های توسعه کشاورزی 10 میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، مصطفی آزادبخت ظهر امروز در کارگروه توسعه بخش کشاورزی اسدآباد با بیان اینکه 112 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش کشاورزی استان همدان اختصاص داده شده است، اظهار داشت: از این میزان اعتبار سهم شهرستان اسدآباد 10 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه در راستای توسعه بخش کشاورزی 71 طرح به کارگروه استان معرفی و مصوبه استانی شده است، افزود: برای اجرای این طرح‌ها مبلغ 7 میلیارد و 889 میلیون تومان از سهم اعتبارات اسدآباد اختصاص داده شده است.

فرماندار شهرستان اسدآباد در ادامه طرح توسعه کشاورزی را مهم‌ترین برنامه دولت در سال جاری خواند و گفت: اهداف عمده این طرح افزایش تولیدات کشاورزی و ایجاد ظرفیت برای اشتغال است که دولت این مهم را در دستور کار قرار داده است.

آزادبخت با اشاره به اینکه طرح توسعه کشاورزی همه زیربخش‌های کشاورزی از جمله زراعت، باغبانی، امور دام، صنایع تبدیلی، جنگل و مرتع را شامل می‌شود و بر اساس این طرح دولت موظف شده اراضی منابع ملی که امکان واگذاری آنها وجود دارد را شناسایی و پس از تأمین آب و ایجاد زیرساخت‌ها، به افراد متقاضی واجد شرایط واگذار کند، تصریح کرد: تاکنون 503 هکتار از اراضی ملی شهرستان شناسایی و استعدادیابی شده و در بخشی از اراضی نیز تعیین کاربری صورت گرفته و بخشی هم در حال واگذاری است.

وی یادآور شد: باید مسئولان در تشخیص افراد برای داشتن تخصص و اهلیت در اجرای طرح‌ها بیشتر دقت کنند تا اعتبارات در این زمینه هدر نرود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد نیز از فعالیت 43 درصد از جمعیت شهرستان در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی با اولویت فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی، روستاییان بیکار فاقد زمین یا کم زمین و افراد دارای تجربه کار مفید می‌توانند از تسهیلات توسعه کشاورزی استفاده کنند.

حسین فضلی با اشاره به اینکه در طرح توسعه بخش کشاورزی دولت تسهیلات ارزان‌قیمت با سود هفت درصد و بازپرداخت طولانی از هفت تا 15 سال بسته به نوع فعالیت به متقاضیان پرداخت می‌کند، افزود: این طرح فرصت مناسبی برای به فعل در آوردن ظرفیت‌های بخش کشاورزی شهرستان است که علاوه بر این اجرای این طرح کمک شایانی به ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه 41 هکتار از اراضی واگذار شده از سوی منابع طبیعی به دفتر ثبت اسناد معرفی شده است، اظهار داشت: اولویت واگذاری اراضی به متقاضیان بومی و محل سکونت آنان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد از تصویب 50 طرح صنعتی، گیاهی و دارویی در راستای توسعه بخش کشاورزی خبر داد و گفت: برای این میزان طرح 3 میلیارد و 400 میلیون تومان اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول