اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آذربایجان‌شرقی یک میلیون گردشگری خارجی جذب می‌کند

ورود 95 درصدی گردشگران سلامت از جمهوری آذربایجان و نخجوان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به تعهد جذب یک میلیون گردشگر خارجی توسط استان، گفت: 95 درصد گردشگران سلامت از جمهوری آذربایجان و مابقی از کشورهای ترکیه، ارمنستان و عراق به استان وارد شده‌اند.

ورود 95 درصدی گردشگران سلامت از جمهوری آذربایجان و نخجوان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی در نخستین جلسه ستاد جذب گردشگر خارجی به استان اظهار کرد: امسال تبلیغات و معرفی توانمندی‌های استان در کشورهای خارجی افزایش می‌یابد و بدیهی است که برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای تبلیغات گردشگری استان در تلویزیون‌های منطقه با تامین اعتبار مورد نیاز، صورت گرفته است.

وی همچنین از ساخت فیلم‌های تبلیغاتی معرفی‌کننده جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهرهای آذربایجان‌شرقی و نیز تدوین کتابی در رابطه با جاذبه‌های استان به زبان رسمی کشورهای همسایه به منظور قرار دادن در اختیار گردشگران کشورهای همجوار خبر داد.

محمدی یادآور شد: با توجه به قرابت فرهنگی و همزبانی آذربایجان‌شرقی با کشور جمهوری آذربایجان، حجم قابل توجهی از گردشگران سلامت ورودی به استان از این کشور وارد آذربایجان‌شرقی می‌شوند.

محمدی عمده گردشگران ورودی به آذربایجان‌شرقی را گردشگران سلامت عنوان کرد و گفت: این استان در حوزه سلامت و درمان بسیار فعال است و با کمی همت و تلاش بیشتر می‌توان این حوزه را تقویت کرد.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان یادآور شد: طبق آمارهای سازمان علوم پزشکی تبریز، 95 درصد گردشگران سلامت از آذربایجان و نخجوان و مابقی از کشورهای نظیر ترکیه، ارمنستان و عراق برای درمان به آذربایجان‌شرقی وارد شده‌اند.

محمدی با بیان اینکه فتح بازارهای توریسم سلامت برای تبریز کار سختی نیست، تصریح کرد: با وضع تعرفه‌های هماهنگ درمانی و هماهنگی‌های بین بخشی بیشتر نسبت به سامان دادن وضعیت ورود گردشگران خارجی سلامت به استان تلاش بیشتری خواهیم داشت.

وی همچنین با اشاره به تشکیل 10 کمیته در حوزه گردشگری اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی اکنون در هر حوزه گردشگری نظیر ورزشی، سلامت، طبیعت‌گردی و سایر حوزه‌ها فعال بوده و نسبت به احصا و رفع مشکلات پیش روی آنها برنامه‌ریزی می‌کند.

عضو شورای مشورتی کشور همچنین با اشاره به تعهد جذب یک میلیون نفر گردشگر خارجی توسط استان، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های طبیعی و زیرساخت‌های ایجاد شده در آذربایجان‌شرقی این میزان گردشگر به استان قابل حصول است و برای تحقق نیاز به همکاری همه‌جانبه تمام دستگاه‌های ذیربط و حضور جدی دفاتر خدمات مسافرتی دارد.

ستاد جذب گردشگر خارجی با ریاست معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، به دبیری رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و حضور مسئولان تمام دستگاه‌های ذیربط آغاز به کار کرده و در نخستین جلسه آن  به بررسی مشکلات و پیشنهادات پیش روی حوزه گردشگری و اتخاذ مصوبات مورد نیاز برای رفع موانع پرداخته شد.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول