اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از شاگردان پروفسور گنجی:

سلامت پروازهای جهان مرهون هواشناسی گنجی است

خبرگزاری فارس: یکی از شاگردان پروفسور گنجی با بیان اینکه گنجی همیشه برای کارهای عملی ایده‌ای نو داشت، گفت: سلامت پروازهای جهان مرهون هواشناسی گنجی است.

سلامت پروازهای جهان مرهون هواشناسی گنجی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، پروفسور مرتضی هنری پیش از ظهر امروز در مراسم تشییع پیکر پدر علم جغرافیای نوین و هواشناسی ایران با بیان اینکه جهان ما جهان تغییرات مصنوعی است، اظهار کرد: جهان در حال تغییرات زیادی است و کسانی در این تغییرات سالم می‌مانند که بتوانند آن را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: هر کشوری به مردان بزرگ نیاز دارد و باید جوانان ایران اسلامی و به ویژه خراسان جنوبی راه پروفسور گنجی و دانشمندان بزرگ را ادامه دهند.

یکی از شاگردان پروفسور گنجی با اشاره به اینکه باید پله‌های ترقی در عرصه‌های علمی توسط خود افراد طی شود، گفت: 11 نسل پرورش یافته پروفسور گنجی هستند و قلب پرواز جهان قاره آسیاست و نقشه‌های عمده جغرافیایی یادگار پروفسور گنجی است.

یکی دیگر از شاگردان پروفسور گنجی با بیان اینکه پروفسور گنجی با همه سازگار بود، افزود: پدر علم جغرافیای نوین و هواشناسی ایران می‌گفت که جغرافیا خوانده‌ام تا سازگاری پیدا کنم.

*دغدغه پروفسور گنجی جغرافیای دانایی و خرد بود

جمال بافقانی با اشاره به اینکه پروفسور گنجی دلباخته دانایی و دانش بود، تصریح کرد: دغدغه گنجی جغرافیای دانایی و خرد بود که بسیار اهمیت داشت.

وی با بیان اینکه پروفسور گنجی انسانی بخشنده و رحیم بود، گفت: گنجی همیشه برای کار علمی ایده‌های نو داشت.

بافقانی با اشاره به اینکه پروفسور گنجی پیری جوان‌فکر بود، اظهار کرد: برای یافتن پروفسور گنجی نیازی به گشتن نبود بلکه او خودش همه جا پیدا بود.

*پروفسور گنجی یکی از چهره‌های علمی ایران و جهان است

استاندار خراسان جنوبی گفت: گنجی یکی از چهره‌های علمی ایران و جهان و یکی از نخبگان و فرزانگان این دیار است.

قهرمان رشید با اشاره به اینکه این شخصیت برجسته بخشی از هویت علمی و فرهنگی خراسان جنوبی است، افزود: گنجی یکی از پرورش‌یافتگان منطقه‌ای است که همچون سندی پرافتخار برای ملت ایران محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بدون شک او مانند همه علمای بزرگ و برجسته این دیار با کمال و فروتنی عصاره دانش خود را برای اعتلای علم و فرهنگ مرز و بوم تقدیم کرد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول