اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همدان با 3 ورزشکار در المپیک لندن حضور می‌یابد

خبرگزاری فارس: استان همدان با سه ورزشکار در المپیک 2012 لندن شرکت می‌کند.

همدان با 3 ورزشکار در المپیک لندن حضور می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسابقات المپیک تابستانی لندن از 27 جولای تا 12 آگوست 2012 یعنی از ششم مردادماه تا 27 مردادماه 91 در شهر لندن برگزار می‌شود که استان همدان بعد از استان‌های مازندران و تهران سومین استانی است که در المپیک بیشترین ورزشکار را داراست.

المپیک بالاترین سطح مسابقات برای ورزشکاران جهان است و افتخارآفرینی در المپیک سبب ارتقای ورزش کشور خواهد شد، المپیک لندن بهترین فرصت برای بهبود وجهه ورزشی یک کشور است.

همانطور که چندی پیش محمود احمدی‌نژاد در مراسم بدرقه ورزشکاران المپیکی گفت: بدون شک المپیک لندن فرصت خوبی را برای ترسیم فرهنگ غنی ایران به وجود آورده است.

در فاصله پنج روز مانده به آغاز المپیک لندن با المپیکی‌های استان بیشتر آشنا شویم:

مه‌لقا جام‌بزرگ در رشته تیراندازی

مه‌لقا جام‌بزرگ، نخستین بانوی تیرانداز المپیکی کشورمان که برای نخستین بار در تاریخ این رشته ورزشی توانست مرکز سیبل رقابت‌های جهان را هدف قرار دهد و سهمیه المپیک لندن را از آن خود کند این روزها سخت در حال تلاش است.

او امروز و بیش از هر روزی خود را برای میدانی عظیم آماده می‌کند تا شاید بتواند با کسب مدالی با ارزش برای کشورمان پرچم خوش‌رنگ ایران اسلامی ‌را در المپیک لندن به اهتزاز درآورد.

وی اوایل مرداد ماه سال گذشته در رقابت‌های جهانی کسب سهمیه المپیک در مونیخ آلمان و در حالی که در رده سنی جوانان بود، سیبل رقابت‌های جهانی بزرگسالان را نیز نشانه رفت و با کسب بهترین نتیجه برای نخستین بار سهمیه بازی‌های المپیک را از آن خود و کشورمان کرد.

جام‌بزرگ متولد مرداد ماه 1370 در همدان است و در حال حاضر در رشته فیزیک هسته‌ای در دانشگاه بوعلی سینا مشغول به تحصیل است.

مه‌لقا جام‌بزرگ با حضور در رقابت‌های بین‌المللی تاکنون مدال‌ها و عناوین متعددی را کسب کرده از جمله کسب مدال طلا در رقابت‌های بین‌المللی آزاد اروپا در چک، کسب مقام پنجم برای نخستین بار در تاریخ ورزش تیراندازی در رقابت‌های جام جهانی، کسب مقام دوم در رقابت‌های بین‌المللی تیراندازی در اتریش، کسب یک مدال طلا و دو نقره در رقابت‌های قهرمانی دانشجویان جهان در لهستان، کسب یک مدال نقره و یک برنز در بازی‌های آسیایی گوانگژو در چین، کسب سهمیه المپیک در رقابت‌های قهرمانی جهان در مونیخ آلمان بوده است.

امروز بانوی تیرانداز کشورمان و دختر المپیکی همدان عزمش را جزم کرده تا با ثبت یک رکورد تاریخی و کسب یک مدال درخشان باز هم به افتخارآفرینی‌هایش بیفزاید و به کلکسیون افتخاراتش اضافه کند.

جام‌بزرگ در مسابقات جهانی آلمان در سال 2010 میلادی موفق به کسب نخستین سهمیه جمهوری اسلامی ایران در المپیک تابستانی 2012 در شهر لندن شد.

در این بازی‌ها همچنین به عنوان نخستین بانوی تیرانداز ایرانی در جمع پنج نفر برتر جهان ایستاد.

مه‌لقا جام‌بزرگ نخستین ورزشکاری است که سهمیه کاروان ایران را برای المپیک لندن به ارمغان آورد.

او که نسبت به دو المپیکی دیگر تیراندازی ایران جوان‌تر است، انگیزه‌های بسیاری برای ادامه مسیر دارد و به گفته خود سعی دارد بهترین نتیجه را در لندن به دست آورد.

روز دوم مسابقات: 28 جولای

تیراندازی ـ تفنگ 10 متر زنان مه‌لقا جام‌بزرگ  ـ ساعت 8:15

 

آرزو حکیمی در رشته قایقرانی

آرزو حکیمی، متولد 29 فروردین 1374 در همدان، وی در سال 1388 به تیم ملی قایقرانی کشور پیوست، جوان‌ترین کایاک‌سوار دختر ایران است.

او سه مدال طلا و یک مدال برنز در قهرمانی آسیا 2011 تهران 1390 و همچنین مقام چهارم در رقابت‌های جوانان جهان 2011 را کسب کرده‌ است.

او جوان‌ترین ورزشکار ایرانی در مسابقات المپیک 2012 لندن و نخستین بانوی قایقران ایرانی در المپیک است.

آرزو حکیمی توانسته برای نخستین بار یک کایاک‌سوار دختر ایرانی باشد که به‌ طور همزمان در دو مسافت این رشته به فینال مسابقات دست یافت.

روز پانزدهم مسابقات : 10 آگوست

کایاک یک نفره – 200 متر بانوان – آرزو حکیمی – ساعت 10:12

 

صادق گودرزی در رشته کشتی آزاد

صادق گودرزی متولد 31 شهریور 1367 در شهرستان ملایر ـ همدان کشتی‌گیر دسته 74 کیلوگرم کشتی آزاد است که مدال طلای قهرمانی آسیا 2009 و بازی‌های آسیایی 2010 را کسب کرده‌ است.

وی همچنین مدال نقره قهرمانی جهان 2010 در مسکو و مدال برنز قهرمانی جهان 2009 در هرنینگ دانمارک را دارد.

دوبنده وزن 74 کیلوگرم به کشتی‌گیری از استان همدان و شهرستان ملایر سپرده شد که او هم مثل ملی‌پوش یک وزن پایین‌تر؛ یکپارچه امید و انگیزه است.

صادق گودرزی در حالی به عنوان ملی‌پوش المپیکی کشورمان عازم لندن خواهد شد که پس از کسب دو مدال نقره و یک برنز مسابقه‌های جهانی، تجربه‌ای ارزشمند به دست آورده و می‌تواند در بازی‌های المپیک لندن افتخارآفرین شود.

مطمئناً گودرزی این بار با کوله‌باری از تجربه عازم لندن خواهد شد تا یکی از مدال‌های رنگارنگ وزن 74 کیلوگرم را از آن خود کند.

روز پانزدهم مسابقات: 10 آگوست

کشتی آزاد – 74 کیلوگرم مردان – صادق گودرزی – ساعت 13

استان همدان با سه ملی‌پوش در رشته‌های کشتی، تیراندازی و قایقرانی در المپیک 2012 لندن نماینده خواهد داشت.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول