اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از آخرین وضعیت مجروحان انفجار محمودآباد گزارش می‌دهد

3 نفر از حادثه‌دیدگان انفجار محمودآباد جان باختند

خبرگزاری فارس: هفته گذشته طی انفجار منزلی در محمودآباد، دو برادر که بیش از 95 درصد سوختگی داشتند و کودک دو ساله بر اثر شدت جراحات جان باختند.

3 نفر از حادثه‌دیدگان انفجار محمودآباد جان باختند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، پیش از ظهر سه‌شنبه هفته گذشته بر اثر انفجار گاز در ویلای ساحلی شهرک دی این شهرستان هشت نفر که همگی از یک خانواده شمال دو برادر و همسر و فرزندان و مادر آنها بود از 20 تا 97 درصد دچار سوختگی شدند.

با توجه به اینکه حادثه مذکور جزء حوادث ویژه مازندران محسوب می‌شد، بر آن شدیم تا آخرین وضعیت مجروحان را گزارش کنیم.

سرپرست اورژانس 115 محمودآباد در تشریح انتقال مجروحان به بیمارستان ساری و اقدامات بعدی بیان داشت: با توجه فاجعه بار بودن حادثه انفجار و جراحات بالای چند نفر از مجروحان، بالگرد مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران که در شهرستان آمل مستقر است در کمترین زمان ممکن در محوطه سپاه محمودآباد به زمین نشست تا انتقال مجروحان بدحال را انجام دهد.

حمیدرضا فرنیا خاطرنشان کرد: البته با اعلام حادثه مذکور به اعضای نزدیک خانواده مجروحان در ابتدا قرار بود تا بالگرد بیمارستان شهید چمران تهران برای انتقال آنها اعزام شود که بنا به دلایلی این کار صورت نپذیرفت.

وی تصریح کرد: در ابتدای این حادثه چهار دستگاه آمبولانس پایگاه‌های شهرستان برای انتقال مجروحان به محل حادثه اعزام و همه حادثه دیدگان را به بیمارستان شهدا انتقال دادند و در کنار کادر پزشکی و درمانی بیمارستان برای سرعت بخشیدن به امر درمان، اقدامات اولیه را انجام دادند و سپس با نشستن بالگرد در سپاه شهرستان، سه تن از مجروحانی که درصد بالایی سوختگی داشتند را با آمبولانس به سپاه اعزام و به بالگرد انتقال دادند.

فرنیا یادآور شد: بقیه مجروحان نیز با آمبولانس‌های مراکز اورژانس 115 محمودآباد بلافاصله به ساری انتقال داده شدند تا در بیمارستان تخصصی سوانح و سوختگی مازندران مورد درمان قرار گیرند.

سرپرست اورژانس 115 محمودآباد ادامه داد: با توجه به تماسی که با بیمارستان و اورژانس 115 مازندران داشتیم تا آخرین وضعیت مجروحان را به دست آوریم، باخبر شدیم که پس از اقدامات تکمیلی در بیمارستان ساری با هماهنگی صورت گرفته از طریق هواپیما، شب حادثه همه مجروحان به بیمارستان شهید چمران تهران منتقل شدند.

* علت حادثه در دست بررسی است

با توجه به توضیحات سرپرست اورژانس 115 محمودآباد از وضعیت درمان و انتقال در تماسی با یکی از بستگان حادثه‌دیدگان جویای آخرین وضعیت آنها شدیم.

وی در گفت‌وگوی تلفنی با فارس عنوان کرد: در روز حادثه پس از اطلاع فوری به مازندران و محمودآباد آمدم تا از نزدیک با حادثه روبه‌رو شده و دلایل آن را به دست آورم.

این فرد مطلع تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته همان شب مجروحان را به بیمارستان شهید چمران اعزام کردیم تا در کمترین زمان ممکن به برلین آلمان اعزام شوند که دو برادر حادثه‌دیده به علت شدت جراحات وارده و سوختگی بیش از 95 درصد جان باختند و چند روز بعد نیز کودک دو ساله خانواده که کمترین سوختگی ظاهری را در بدن داشت به دلیل مشکلات ریوی از دنیا رفت.

وی در تشریح حال دیگر مجروحان اذعان داشت: دو نفر دیگر نیز در آی‌سی‌یو بیمارستان چمران بستری هستند و بقیه نیز حال عمومی خوبی دارند و تحت درمان هستند.

به گزارش فارس، علت حادثه در دست بررسی است و به‌زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول