اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب مؤتلفه کهگیلویه و بویراحمد:

مؤتلفه کاندیدای اختصاصی برای انتخابات ریاست جمهوری دارد

خبرگزاری فارس: دبیر حزب مؤتلفه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حزب مؤتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو کاندیدای اختصاصی عضو این حزب خواهد داشت.

مؤتلفه کاندیدای اختصاصی برای انتخابات ریاست جمهوری دارد

 سید علی‌محمد دانشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: تب انتخابات در کشور به زودی بالا خواهد گرفت و احزاب و گروه‌ها نیز از هم‌اکنون استارت کار را زده‌اند.

این فعال سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حزب مؤتلفه اسلامی در عرصه سیاسی نیز از پیشگامان حضور در انتخابات خواهد بود و اکنون در حال بررسی شرایط و ویژگی‌های نامزدهای احتمالی انتخابات است.

دانشی بیان کرد: حزب مؤتلفه اسلامی به مانند گذشته در پیشانی و رأس هرم مشخصات و ویژگی‌های کاندیداهای مورد تأیید خود ولایتمداری و حرکت در مسیر ولایت مطلقه فقیه را شرط اساسی حمایت از کاندیداها می‌داند.

این فعال سیاسی مطبوعاتی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: البته وظیفه همه این است که قبل از هر چیز فضا را برای حضور حداکثری مردم آماده کنیم و با معرفی افراد و توانمندی و ویژگی‌های آن‌ها در مراحل بعد به سوی انتخاب اصلح گام برداریم.

 

مؤتلفه تجربه گران سنگی از انتخابات‌های گذشته دارد

 

دانشی ادامه داد: مؤتلفه اسلامی با توجه به حوادث گذشته در عرصه سیاسی کشور و به خصوص در جریان اصولگرایی تجربه خوبی برای حضور بصیرتمندانه‌تر در انتخابات پیدا کرده است که از این تجربه برای حضور بهتر در انتخابات آتی استفاده خواهد کرد.

وی با ذکر این سخن که با دقت بیشتری در این دوره در انتخابات حضور پیدا خواهیم کرد، افزود: در دوره‌های گذشته برخی کسانی که در انتخابات شرکت کردند و رأی نیاوردند و چه برخی دیگر که شرکت کردند و حائز اکثریت آرا شدند و انتخاب شدند تقریبا با نوعی مسامحه و ویژگی‌های حداقلی تأیید شدند.

 

برخی رؤسای جمهور یا مصداق رجل سیاسی نبوده‌اند و یا رجل مذهبی

 

دبیر حزب مؤتلفه استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در قانون اساسی این گونه تصریح شده که این نامزدها باید رجل سیاسی و مذهبی باشند که برخی رؤسای جمهور که حتی رأی هم آوردند و رئیس جمهور هم شدند یا رجل مذهبی نبودند و یا در ابعاد سیاسی مصداقی از رجل سیاسی نبوده‌اند.

وی مسلمان بودن را با رجل مذهبی بودن دو مقوله جداگانه دانست و گفت: رجل مذهبی یعنی که بینش عمیق و فهم درستی در مسائل اسلامی داشته باشد.

این فعال سیاسی گفت: به همین خاطر است که در گذشته برخی رؤسای جمهور یا در ابعاد سیاسی ضعیف بوده‌اند و یا در ابعاد مذهبی که می‌طلبد همه و از جمله احزاب اصولگرا از جمله مؤتلفه اسلامی با دقت بیشتری وارد عرصه شوند.

دانشی تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری آینده این حزب به احتمال قوی کاندیدای اختصاصی عضو این حزب که برای اعضا در دو بعد یاد شده شناخته شده باشد، معرفی می‌کند.

سرپرست روزنامه کیهان در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اکنون در حال رایزنی در بین اعضا هستیم که هر کس در این مجموعه شرایط لازم را داشته باشد به عنوان نامزد انتخاباتی تعیین و معرفی شود.

 

ائتلاف با سایر گروه‌های اصولگرا دور از دسترس نیست

 

این فعال سیاسی اصولگرا در استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این به معنای تشتت در جریان اصولگرایی نیست و اگر حزب مؤتلفه به این نتیجه برسد که لازم است با سایر گروه‌های اصولگرا ائتلافی شکل گیرد و شرایط لازم در کاندیدای مشترک وجود داشته باشد با در نظر گرفتن جمیع شرایط ما نیز از رأی اکثریت پیروی خواهیم کرد.

دانشی با ذکر این مطلب که در حال حاضر اولویت ما در حزب معرفی کاندیدای درون حزبی است، تأکید کرد: واهمه‌ای از رأی نیاوردن نداریم بلکه قبل از هر چیز ادای تکلیف و انجام وظیفه را در نظر می‌گیریم.

وی افزود: انتخاب برعهده مردم است و ما سعی خواهیم کرد وظیفه خود را انجام دهیم و البته بی‌توجه به رأی‌آوری هم نیستیم.

 

برخی انحرافات کنونی از قبل پیش‌بینی شده بود

 

دبیر حزب مؤتلفه استان کهگیلویه و بویراحمد به انتخابات گذشته ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: قبل از انتخابات آقای عسگراولادی با رئیس‌ جمهور دیداری داشت و در آن دیدار برخی از دغدغه‌ها در میان گذاشته شد.

دانشی ادامه داد: برخی از مشکلاتی که اکنون پیش آمده توسط حزب مؤتلفه پیش‌بینی شده بود ولی ما نیز برای همراهی با سایر گروه‌های اصولگرایی از آقای احمدی‌نژاد حمایت کردیم.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: به همین دلیل سعی مؤتلفه بر این است که با تجربه گرفتن از گذشته وارد انتخابات شود و همه ابعاد کاندیداها از جمله برخورداری از دو وجه سیاسی و مذهبی را با وسواس بیشتری مد نظر قرار دهد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول