اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل خبر داد

تجهیز مراکز پزشکی قانونی به دستگاه‌های الکل‌سنج تنفسی

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: تمام مراکز پزشکی قانونی در استان اردبیل به دستگاه‌های الکل‌سنج تنفسی مجهز شده تا در تشخصی به موقع نیازی به مراجعه به مرکز استان نباشد.

تجهیز مراکز پزشکی قانونی به دستگاه‌های الکل‌سنج تنفسی

بهزاد ولیزاده امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در توسعه و تجهیز مراکز آزمایشگاهی و خرید دستگاه‌های مدرن ارزیابی مصرف مواد مخدر‌ و روان‌گردان‌ها در سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی را شاهد بودیم به طوری که مرکز استان و برخی از مراکز شهرستان‌های ما به این امکانات مجهز شدند.

وی کمبود نیروی انسانی متخصص در این حوزه را دلیل اصلی در راه‌اندازی نشدن برخی از مراکز و فعال نبودن تمامی بخش‌های پزشکی قانونی در شهرستان‌ها اعلام کرد و یادآور شد: قرار است با جذب نیرو پزشکی قانونی بیله‌سوار فعالیت قانونی خود را آغاز کند و برای شهرستان کوثر نیز مجوز استخدام سه نفر نیروی متخصص را دریافت کرده‌ایم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل از جذب نیروهای تخصصی در رشته‌هایی همچون پاتولوژی، دندانپزشکی و روانشناسی خبر داد و در گفت‌و گو با خبرنگار فارس خاطرنشان کرد: از این جهت با برخی کاستی‌ها روبرو بودیم که امیدواریم با برگزاری آزمون‌ها و انجام مراحل استخدامی جذب نیرو را به مراکزمان شاهد باشیم.

ولیزاده با اعلام اینکه تنها 4 درصد عملکرد پزشکی قانونی استان مربوط به امور متوفی و اجساد است، گفت: 81 درصد معاینات بالینی و سرپایی و 15 درصد فعالیت‌های امور آزمایشگاهی به همت پزشکی قانونی انجام می‌شود که به نظر می‌رسد در یک تلقی غیر‌واقعی در بین آحاد مردم احساس می‌شود که وظیفه و رسالت پزشکی قانونی تنها در حوزه امور متوفیان و اجساد است.

این مسئول در خصوص انجام وظایف در حوزه معاینات پزشکی و بالینی تاکید کرد: در این بخش تعیین سن،‌ سلامت مزاج، نقص عضو و برخی گواهی و استعلام‌ها مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد و معاینات بالینی نیز به شکل گسترده انجام می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از فعال بودن 9 مرکز پزشکی قانونی در استان خبر داد و بیان داشت: در این مراکز 60 نفر پرسنل انجام وظیفه می‌کنند که از این تعداد 18 نفر کادر پزشکی و سه نفر نیز متخصص رشته‌های مختلف هستند.

ولیزاده با بیان اینکه با 100 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و متخصصان همکاری و هماهنگی لازم صورت می‌گیرد، افزود: در یک تعامل و حرکت مثبت از نظریات و اظهار نظرهای این متخصصان در جلسات کمیسیون‌های مختلف استفاده می‌کنیم و در تلاش هستیم تا یک روند علمی و کارشناسی شده را شاهد باشیم.

وی در پایان سخنان خود با اعلام اینکه اداره کل پزشکی قانونی در مرکز استان مجهز به تمام بخش‌ها و واحدهای بالینی، سالن تشخیص، آزمایشگاه‌ها، سم‌شناسی و آسیب‌شناسی است، به خبرنگار فارس اظهار داشت:‌ در چهار شهرستان امر سنجش مصرف الکل نیز انجام شده و در مشگین‌شهر نیز خدمات کالبد‌ شکافی انجام می‌شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول