اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌شمالی:

قانون بیمه کارگران ساختمانی نیازمند اصلاح است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌شمالی قانون بیمه کارگران ساختمانی را نیازمند اصلاح دانست و گفت:‌ در این راستا اخیراً مذاکراتی با رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی انجام و در آن پیشنهاداتی ارائه شده است.

قانون بیمه کارگران ساختمانی نیازمند اصلاح است

 به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسین بابایان ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: برای آنکه بیمه کارگران اثرگذارتر شود، به نظرمی‌رسد برخی تغییرات ضرورت دارد.

وی افزود: بیمه کارگران ساختمانی در اجرا یک سری مشکلاتی وجود دارد که باید در این زمینه رفع و رجوع شود.

بابایان از تشکیل کارگروهی با شرکت 11 دستگاه استان به منظور هماهنگی و رفع مشکلات بیمه کارگران صنعت ساختمان خبر داد و گفت: نخستین نشست مدیران این دستگاه‌ها با محوریت فنی و حرفه‌ای هفته جاری برگزار می‌شود.

وی همچنین شمار کارگران ساختمانی که تاکنون در خراسان‌شمالی گواهی‌نامه ملی مهارت دریافت کرده‌اند را افزون بر 6 هزار نفر اعلام کرد.

به گفته مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌شمالی، اکثر این افراد دارای گواهی‌نامه درجه سه بوده که در رشته‌های مختلف صنعت ساختمان صادر شده است.

وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل عدم پوشش بیمه کارگران صنعت ساختمان در استان نبود گواهی‌نامه مهارت بوده که برخی از کارگران از فراگرفتن آموزش‌ها سر باز می‌زنند.

بابایان در ادامه از ثبت نام نوجوانان و جوانان استان در طرح ملی مهندسان فردا خبر داد و اظهار کرد: دراین طرح علاقه‌مندان در چهار گروه ساخت انیمیشن، برنامه نویسی، سازه‌های ماکارونی و روبات‌های جنگجو پذیرش می‌شوند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌شمالی ظرفیت پذیرش این دوره‌ها را 420 نفر اعلام کرد و گفت: بخشی از این دوره‌ها توسط مراکز خصوصی فنی و حرفه‌ای و برخی نیز توسط مراکز دولتی برگزار می‌شود.

وی از خراسان‌شمالی به عنوان یکی از 13 استان کشور یاد کرد که این دوره‌ها را برگزار می‌کند.

بابایان یادآور شد: ثبت‌نام از نوجوانان و جوانان برای شرکت در این دوره‌ها هم‌زمان با هفته ملی مهارت آغاز می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول