اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان‌شمالی:

4 شهر برای برگزاری آیین وحدت‌بخش نماز جمعه درخواست کرده‌اند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان‌شمالی گفت: مسئولان چهار شهر حصار گرمخان، درق، تیتکانلو و بام برای برگزاری آیین وحدت‌بخش نماز جمعه درخواست کرده‌اند.

4 شهر برای برگزاری آیین وحدت‌بخش نماز جمعه درخواست کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام حسین عابدینی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: همچنین مسئولان چهار شهر حصار گرمخان، درق، تیتکانلو و بام برای برگزاری آیین وحدت‌بخش نماز جمعه درخواست کرده‌اند.

وی افزود: البته راه‌اندازی این نماز جمعه ها منوط به همکاری مسئولان محلی این شهرها بوده تا زیرساخت‌های لازم را به منظور برگزاری این آیین فراهم کنند.

عابدینی گفت: شورای سیاست گذاری ائمه جمعه منابع مالی نداشته و باید هزینه‌ها از سوی مسئولان محلی تأمین شود.

وی با اشاره به اینکه جوان گرایی در ستادهای برگزاری نماز جمعه استان از رویکردها بوده است، افزود: به همین منظور طی نشست‌های مختلف با ائمه جمعه تلاش شده تا با مانوس شدن جوانان از این قشر برای مکبری و قرائت قرآن استفاده شود.

مسئول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان‌شمالی همچنین از یکنواخت شدن اعضای ستاد نماز جمعه خبر داد و گفت:‌ بر همین اساس لباس‌های این اعضا در آینده نزدیک به صورت یکنواخت و لباس فرم خواهد شد.

وی برگزاری طرح نماز یاران در استان را برشمرد و اظهار کرد:‌ در قالب این طرح در هر دبیرستان یک نفر به عنوان رابط نماز جمعه، اقدامات فرهنگی را به منظور جذب جوانان به این آیین انجام می‌دهد.

عابدینی برپایی ایستگاه‌های نماز جمعه به منظور جا‌به‌جایی شهروندان در شهرهای دارای آیین عبادی سیاسی نماز جمعه را برشمرد و گفت:‌ به همین منظور ایستگاه‌های مختلفی در شهرستان‌ها برای تسهیل در جابه‌جایی شهروندان راه‌اندازی شده است.

وی برگزاری مسابقات به مناسبت‌های مختلف، نصب تابلو در ورودی و خروجی شهرها، انعکاس اخبار فعالیت‌های فرهنگی در سایت شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه را از اقدامات این شورا برشمرد.

مسئول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان‌شمالی گفت:‌ این شورا در استان دو سال قبل فعالیت خود را آغاز و در این مدت شش امام جمعه جدید را معرفی کرده است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول