اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از خسارت‌های سیل در استان زنجان

خسارت سیل به بخش آب،گاز زنجان/ 68 میلیارد ریال خسارت در بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: طی سیل اخیر در استان زنجان خسارت‌های شدیدی به بخش تاسیسات گازرسانی، آ‌برسانی و کشاورزی استان زنجان وارد شده است.

خسارت سیل به بخش آب،گاز زنجان/ 68 میلیارد ریال خسارت در بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، باران نعمت الهی است که در برخی مواقع با شدت‌گرفتن تبدیل به نغمت می‌شود.

بارش‌های چند روز گذشته در نقاط مختلف استان زنجان موجب جاری‌شدن و ایجاد زحمت و واردشدن خسارت به بخش‌های مختلف استان شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در اثر حادثه سیل تاسیسات آب آشامیدنی تعدادی از روستاهای بخش مرکزی و بخش انگوران شهرستان ماهنشان و تعدادی از روستاهای شهرستان طارم به شدت آسیب دیده است.

یدالله حسنی با اشاره به اینکه تعداد روستاهای آسیب دیده بر اثر سیل در شهرستان ماهنشان به 32 روستا افزایش یافته است، اضافه کرد: به دو روستا در شهرستان طارم نیز آسیب‌زده است.

وی با بیان اینکه با توجه به بالابودن میزان خسارت‌ها آب آشامیدنی روستاهای مذکور قطع شده است، ادامه داد: در شهرستان‌های طارم و ماهنشان برای آب‌رسانی به روستاها و ترمیم تاسیسات آبی اقدام شده است.

*خسارت 68 میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی زنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان نیز تصریح کرد: سیل سبب وارد آمدن خسارت‌‌هایی به بخش کشاورزی شهرستان زنجان شده است.

قدرت‌الله سلیمانی با اشاره به اینکه در بخش زراعی در 680 هکتار زمین زراعی حدود 60 درصد خسارت وارد شده است، یادآور شد: میزان خسارت وارد شده در این بخش 49 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه در بخش باغبانی بر اثر سیل در 207 هکتار زمین 75 درصد خسارت وارد شده است، ادامه داد: میزان خسارت‌ها 18 میلیارد ریال محاسبه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه میزان خسارت وارد شده بر اثر سیل در بخش منابع آبی و کانال‌های آبیاری 50 درصد بوده است، اضافه کرد: در 8 هزار و 500 متر از منابع آبی و کانال‌های آبیاری شهرستان زنجان 870 میلیون ریال خسارت وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه در یک هزار متر مربع از اماکن دامی شهرستان زنجان حدود 90 درصد خسارت وارد شده است، افزود: میزان خسارت وارد شده به این اماکن یک هزار و 350 میلیون ریال است.

سلیمانی با بیان اینکه 400 راس دام در شهرستان زنجان بر اثر سیل رخ داده تلف شده است، یادآور شد: به این دام‌ها 100 درصد خسارت وارد شده است.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی خسارت وارد شده در دام‌های شهرستان زنجان 200 میلیون ریال برآورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان ادامه داد: در مجموع بر اثر سیل رخ داده حدود 67 میلیارد و 872 میلیون ریال خسارت در بخش کشاورزی شهرستان زنجان وارد شده است.

**سیل در ماهنشان گاز شش روستا را قطع کرد

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: سیل ویرانگر ماهنشان گاز شش روستا این شهرستان را قطع کرد.

سعید عسگریان ادامه داد: با خسارت وارده سیل اخیر به علمک‌های گاز روستاهای ماهنشان، گاز روستاها قطع، ولی با مدیریت صحیح از قطع جریان گاز شهرستان ماهنشان جلوگیری شد.

وی با اعلام اینکه بعد از اعلام حادثه توسط اداره گاز شهر ماهنشان بلافاصله گروه‌های امداد این شرکت برای مهار و افزایش ضریب ایمنی شبکه انتقال گاز به منطقه سیل زده اعزام شدند، افزود: از استان نیز گروه کارشناسی برای بررسی عمق حادثه و برآورد خسارت به منطقه اعزام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان افزود: در بررسی‌های اولیه از خسارت وارده به علمک‌ها و شبکه گازرسانی، آبگرفتگی ایستگاه CGS ماهنشان، تخریب دیوار ایستگاه و پر شدن گل و لای، بیرون آمدن کل شبکه روستای وهران، 300 متر از خط تغذیه قره‌گل و مادآباد گزارش شده است.

وی همچنین از قطعی گاز روستاهای ایل بلاغ، وهران، ماد آباد، قره باتلاق، برون قشلاق و لیلان به دلیل خسارت وارده به علمک‌های گاز خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم با توجه به شرایط موجود شرایط لازم برای برقراری جریان گاز طبیعی در این مناطق را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول