اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه تفسیر ترتیبی و ترجمه قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

کتابخانه تخصصی ترجمه راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر گروه تفسیر ترتیبی و ترجمه قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ترجمه خبر داد.

کتابخانه تخصصی ترجمه راه‌اندازی می‌شود

حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به فعالیت گروه تفسیر ترتیبی و ترجمه مرکز فرهنگ و معارف قرآن اظهار کرد: تهیه و تدوین تفسیرهای گوناگون قرآن برای سطوح مختلف سنی و تحصیلی و ارائه ترجمه‌های روان و جذاب قرآن به سبک‌های گوناگون در دستور کار این گروه قرار گرفته است.

وی از تصویب بودجه کتابخانه تخصصی ترجمه خبر داد و افزود: بنا داریم کتاب‌های تخصصی که در حوزه ترجمه تدوین شده در آینده‌ای نزدیک جمع‌آوری و کتابخانه‌ تخصصی ترجمه را در مرکز فرهنگ و معارف قرآن راه‌اندازی کنیم.

مدیر گروه تفسیر ترتیبی و ترجمه قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن خاطر نشان کرد: مرکز فرهنگ و معارف قرآن متکفل تدوین تفسیر آموزشی برای این مرکز تخصصی تبلیغ بوده و نیازهای این مجموعه را در تدوین این تفسیر در نظر گرفته است.

وی به اهمیت فعالیت مرکز تخصصی تبلیغ اشاره کرد و افزود: طلاب پس از دیپلم پنج سال در این مرکز تعهد تحصیل دارند و سپس به مناطق محروم برای ارائه خدمت اعزام می‌شوند.

حسینی با اشاره به ویژگی تفسیر آموزشی گفت: توجه به نکته‌های ادبی در جلد اول، دوم، سوم و چهارم این تفسیر بیشتر از نکات تفسیری است.

وی خاطر نشان کرد: بنا داریم تا پایان سال جاری جلد پنجم تفسیر آموزشی را منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

مدیر گروه تفسیر ترتیبی و ترجمه قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به پروژه پرسمان قرآنی گفت: ویرایش دوم این اثر با تغییرات کمی و کیفی فراوان برای چاپ ارسال و در برخی از نمایشگاه‌ها به عنوان کتاب برگزیده معرفی شده است.

وی یادآور شد: مجموعه کارهای تفسیر آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی متشکل از چندین سوره از جزء 30 قرآن از دیگر دستاوردهای مرکز فرهنگ و معارف قرآن بوده که توسط اعضای هیئت علمی مرکز فرهنگ و معارف قرآن بازخوانی شده و اکنون آماده نشر است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول